06. 22 tm 26 September van Grand Canyon via Bluff en Moab naar Salt Lake City

26 april 2021 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Voordat we de Grand Canyon verlaten via de oostkant gaan we eerst nog een keer langs de uitzichtpunten die aan SR 64 liggen. Als we het park verlaten blijft de omgeving nog steeds mooi. Vandaag slapen we in Bluff, hebben niet zo'n lange reisdag en verder ook niet veel op het programma staan.  Een relaxte dag, en op tijd bij het hotel, waar we 's avonds nog heerlijk buiten kunnen zitten.

Overnachting: Desert Rose Inn Bluff ( 28 graden )

Desert Rose Inn Bluff

Desert Rose Inn Bluff

Tussen Bluff en Mexian Hat aan SR 163 is een afslag naar Valley of the Gods. Via een 17 mijl lange onverharde weg kan je door de vallei heenrijden, de weg komt uit op SR 261.

Valley of the GodsValley of the GodsValley of the Gods

Valley of the Gods

Vanaf SR 261 kun je doorsteken naar SR 316 richting Goosenecks State Park. In Goosenecks State Park maakt de San Juan-rivier drie flinke bochten, het uitkijkpunt boven de Goosenecks is spectaculair. Je ziet de driehonderd meter diepe kloof en de ganzennekken waar het staatspark zijn naam aan dankt. Als je met een camper reist is dit een supermooie plek om te overnachten.

Goosenecks SP

Goosenecks SP

Als we Goosenecks SP verlaten, gaan we via de Moki Dugway richting SR 95. Deze weg lijkt spannender dan hij is, wel smal maar goed te doen.

Moki DugwayMoki Dugway

Moki Dugway

We gaan weer over de prachtige SR 95 richting Hanksville, dit vinden we echt een van de mooiste wegen van Utah. Geen foto's van want er is bijna geen gelegenheid om te stoppen. Maar wat genieten we beiden van deze mooie rit. Bij Hanksville gaan we noordwaarts, voordat we naar Moab gaan eerst nog naar de Little Wild Horse Canyon, een van de mooiste slotcanyons in het zuiden van Utah. De canyon ligt vlak bij Goblin Valley State Park en is ongeveer 2 mijl lang. Het is een prachtige wandeling!

Little Wild Horse CanyonLittle Wild Horse CanyonLittle Wild Horse CanyonLittle Wild Horse CanyonLittle Wild Horse Canyon

Little Wild Horse Canyon

Overnachting: Holiday Inn in Moab ( 28 graden ) hier blijven we 2 nachten.

Holiday Inn Moab

De Canyonlands gaan in de herhaling, ook al zijn we daar al vaker geweest, we vinden het beiden een prachtig park en blijven genieten van de mooie uitzichten. Dit verveelt nooit.

Canyonlands NPCanyonlands NPCanyonlands NP

Canyonlands NP

En dan is ook deze reis al weer voorbij. We hebben een heerlijke vakantie gehad met nieuwe ontdekkingen en een paar herhalingen. Waarschijnlijk zal dat in de toekomst vaker gaan gebeuren, want we zijn nog lang niet uitgekeken in Utah.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade