04. 18 tm 20 September van Phoenix naar Holbrook ( Petrified Forest NP )

25 april 2021 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Het eindpunt voor vandaag is Holbrook, maar voordat we daar zijn staat ons nog heel wat moois te wachten. We rijden naar het noorden richting Sedona, via de mooie 89A,  we vermijden zoveel mogelijk de snelweg. In Sedona slaan we wel even af voor een korte wandeling en een koffiestop, maar gaan dan door naar Walnut Canyon NM. Dit ligt ten oosten van Flagstaff, hier liggen ruim 300 cliff dwellings van de Sinagua-indianen. Zij leefden tussen 1120 en 1250 in deze kloof. Het is niet heel groot, maar wel interessant.

Walnut Canyon

Walnut Canyon

Op de weg naar Holbrook komen we langs Winslow. Dit is vooral bekend door het lied van The Eagles, Take it Easy, waarin de zin "I,m standing on a corner in Winslow, Arizona" voorkomt. Nu we zo dicht bij zijn, willen we dat natuurlijk wel zien en gaan op zoek naar de hoek waar het beeld staat. Dat is snel te vinden, want heel Winslow staat in het teken van de Eagles en route 66. Er is zelfs jaarlijks een 'standing on a corner' festival.

Winslow

Winslow

Echt leuk, het nummer roept nu een herinnering op aan deze vakantie!

We blijven 2 nachten in Holbrook, en de volgende dag gaan we naar Petrified Forest NP. Hier vind je de grootste verzameling versteende bomen ter wereld. De bomen zijn ongeveer 225 miljoen jaar oud. Het park maakt onderdeel uit van de Painted Desert, dat is een uitgestrekt woestijngebied dat bestaat uit lagen zandsteen. Door erosie zijn verschillende lagen zandsteen zichtbaar geworden die elk een eigen kleurencombinatie hebben. Dit deel van het park gaan we eerst bekijken en we nemen ruim de tijd om tussen de mooie rotsen te lopen en te genieten van de prachtige omgeving.

Petrified Forest NP / Painted DesertPetrified Forest NP / Painted Desert

In dit deel loopt ook de Historic Route 66 en staat de Painted Desert Inn. dit gebouw dateert uit de jaren '20, het was een klein maar erg populair hotel voor mensen die de Route 66 reden.

Historic Arizona route 66  Painted Desert Inn Historic Arizona route 66 Painted Desert Inn

Historic Arizona route 66 Painted Desert Inn

Er staat ook een oude auto

Historic Arizona route 66

Ook komen we langs de Santa Fe Railroad, dit laat de leegte en weidsheid van het land goed zien

Santa Fe Railroad

Santa Fe Rail Road

Daarna naar de versteende bomen, je kunt eigenlijk niet goed bevatten hoe lang geleden dit ontstaan is. De natuur is een machtig iets.

Petrified Forest NPPetrified Forest NP

We brengen een heerlijke dag in dit park door.

Overnachting: Best Western Arizonian Inn Holbrook ( 24 graden ) 2 nachten

Best Western Arizonian Inn