Vrijdag 19 oktober van Santa Fe naar Castle Rock

19 oktober 2018 - Castle Rock, Colorado, Verenigde Staten

Hotel Best Western Castle Rock                                                                                      Gereden 365 mijl / 584 kilometer                                                                          Temperatuur -2 nacht 18 overdag

Laatste vakantiedag😎Vandaag nog wel een lange reisdag maar dat is niet erg. Op tijd ontbijten zodat we niet te laat vertrekken, om 08.30 uur zijn we onderweg. De zon schijnt, dus de wereld ziet er heel anders uit. We hebben besloten om niet via de Interstate naar Castle Rock ( ligt ongeveer 3 kwartier rijden van het vliegveld ) te gaan maar eerst nog een behoorlijk stuk over de Highway en over Country Road te rijden. Het is een mooie route, we rijden eerst naar de Rio Grande Gorge Bridge,  deze ligt ten nw van Taos en is een van de hoogste bruggen van Amerika met een overspanning van 150 meter en bijna 200 meter boven de rivier. Vanaf de brug heb je een super zicht over de kloof.

Brug over de Rio GrandeRio Grande

We rijden door een prachtig, steeds veranderend landschap over Highway 159 tot aan Fort Garland. Vanochtend zijn we vergeten broodjes te kopen en hoopten onderweg nog wat te kunnen regelen. Helaas, we komen bijna geen plaatsjes tegen en zeker geen supermarkt. Als we in Fort Garland zijn is het al bijna 13.00 uur, er is een heel klein winkeltje waar we crackers kopen. Er is nog vis en gegrilde paprika over, de lunch is compleet. We vinden een prima picknickplekje alleen waait het hard de crackers waaien bijna van het bordje

Picknick lunch

Bij Walsenburg gaan we de Interstate 25 naar het noorden op. Ruud hoopt nu toch eindelijk wel op koffie, hij krijgt bijna ontwenningsverschijnselen, maar moet toch nog een uurtje wachten voordat we een Starbucks tegenkomen. Tussen Colorado Springs en Denver ligt de Air Force Academy, hier worden officieren voor de Amerikaanse luchtmacht opgeleid. Het hele terrein is toegankelijk voor toeristen. Op het terrein staat de Air Force Academy Chapel, een gebedshuis waarin meerdere religies elk hun eigen ruimte hebben.

Air Force Academy Chapel

Het is al bijna 16.00 uur als we er zijn, de bewaking aan de poort is streng dus het duurt even voordat we erdoor zijn. Dan nog een aardig stukje rijden en een parkeerplaats zoeken. De Chapel kan tot 17.00 uur bezocht worden dus dat moet lukken. Omdat we hebben gelezen dat de gebedsruimte voor de Protestanten het mooist is gaan we daar eerst naar toe. Deze is inderdaad erg mooi, de zon schijnt door de opvallende glas-in-lood ramen Air Force Academy Chapel

We bekijken de joodse gebedsruimte maar als we verder willen kijken zijn de deuren al dicht. Jammer het is pas 16.40 uur maar niets aan te doen. Op de terugweg naar de poort klinkt ineens het Amerikaanse volkslied uit de luidsprekers. Auto's voor en achter ons stoppen dus wij ook maar. Als het volkslied is afgelopen rijden ze weer verder, geen idee waarom om deze tijd het volkslied wordt gespeeld. In het hotel is duidelijk dat de vakantie is afgelopen.......de was wordt nog een keer gedaan dan kan thuis alles zo de kast in. Dat doe ik altijd dan ben ik thuis een stuk sneller klaar. Koffers nog weer reorganiseren, 1 koffer kan al dicht en in de auto, dan hoeft morgenvroeg niet zoveel meer te worden gedaan, we moeten al om 05.30 uur op. De laatste wijn opdrinken en dan zit het er echt op.

1. Zus en Frits:
    20 oktober 2018
    Nou dat was het dan , was prachtig he goede reis naar 🏠