Maandag 15 oktober Bisti Badlands Wilderness

15 oktober 2018 - Farmington, New Mexico, Verenigde Staten

Hotel in Farmington .                                                                                                        Gereden 93 mijl / 150 kilometer                                                                              Temperatuur nacht -2 overdag 7

Ai, bijna het ontbijt gemist vanmorgen😣 Gisteravond tot bij twaalven zitten lezen, vanmorgen was ik om 07.00 uur wakker maar nog geen zin om op te staan. Toch weer in slaap gevallen en om 08.30 maakte Ruud me wakker. Rustig aan gedaan het is tenslotte vakantie, toen we rond 09.00 uur in de ontbijtruimte kwamen waren ze al aan het opruimen. Gelukkig konden we nog wel ontbijten,  dit gebeurt ons niet vaak meestal zijn we vroeg. Het is bewolkt maar droog, vandaag gaan we naar de Bisti Badlands, dit ligt ongeveer 40 mijl / 65 kilometer ten zuiden van Farmington. Een gebied vol kleine kloven, mooie hoodoos, gekleurde lemen heuvels met fossielen en versteend hout.Bisti Badlands Wilderness Er zijn geen paden aangelegd je kunt een van de dalen ingaan en ronddwalen. Het is wel belangrijk om goed in de gaten te houden waar je bent, je kunt makkelijk verdwalen, het is een gebied van 16 km2. Gelukkig heeft Ruud een heel goed gevoel voor richting en op de parkeerplaats staan een paar campers die zijn al vanaf ver te zien. Als er alleen autos staan is het lastiger de parkeerplaats terug te vinden. Het is een prachtig gebied, heel stil als we stilstaan en niets zeggen hoor je helemaal niets. We dwalen ruim 4 uur rond en komen maar 1 keer mensen tegen. Super om deze mooie bizarre rotsvormen te zien. Bisti Badlands WildernessHet enige minpuntje: het is bewolkt zodat er bijna geen contrast is tussen de rotsen en de lucht. Dat het koud is vinden we niet erg, waarschijnlijk is het hier in de zomer vreselijk heet, in de kloven en tussen de heuvels zal niet veel schaduw zijn. Terug bij de auto twijfelen we, gaan we nog naar Aztec om naar de Aztec Ruines te kijken......eigenlijk hebben we geen zin meer.........omdat we nu in een hotel zijn heb ik het gevoel nog wat te moeten gaan doen " want anders ben je vroeg op de kamer en dat is zonde"  waarna Ruud vraagt wat dan het verschil is met wel vroeg in de camper te zijn en daar te blijven. Dan hebben we ook regelmatig koude dagen en zitten binnen. Daar heeft hij een punt , we hebben een mooie ruime kamer met een apart zitgedeelte dus we gaan terug. Rond 16.00 uur zijn we weer in Farmington, een relaxte rest van de middag en avond.

1. Zus en Frits:
    16 oktober 2018
    Niks doen is ook vakantie hoor🙅😂 groetjes