Zondag 14 oktober van Durango naar Farmington

14 oktober 2018 - Farmington, New Mexico, Verenigde Staten

Hotel BestWestern Four Courners Inn  in Farmington.                                                Gereden 149 mijl / 240 kilometer                                                                          Temperatuur -2 nacht 12 overdag

Vandaag de laatste dag in Colorado, New Mexico here we come. Eerst nog naar Vallecito Lake, een stuwmeer ten noorden van Durango. Ik had gelezen dat je er kunt wandelen, een boot huren, fietsen, kortom een recreatiemeer. Een paar uurtjes wandelen leek ons wel wat, dus een mooie besteding voor de ochtend. Bij het meer is een self sevice paal om te betalen, $3 voor de hele dag is niet duur. We rijden door en vrijwel meteen komen we bij de dam, daar mag je niet verder. Rechts een redelijk terrein met picknickplekken maar dat was het dan ook.Uhhhh.......  Is dit alles? Ja dus! We rijden nog een stukje om het meer heen maar dit is echt alles, het seizoen is afgelopen en alles is dicht. Het meer staat heel laag weer een teken dat het een droge zomer is geweest.

Vallecito Lake

Als we Colorado verlaten richting New Mexico zie je het landschap al veranderen. De bomen en bergen verdwijnen en maken plaats voor uitgestrekte vergezichten, een heel andere natuur. We rijden Farmington voorbij en door naar Angel Peak Recreation Area, dicht bij Bloomfield via State Route 550  naar het zuiden.Er loopt een scenic route en vanaf de uitkijkpunten heb je een schitterend uitzicht op de badlands. Helemaal aan t eind is een primitieve campground, alle plaatsen met uitzicht op de badlands. Wij zijn het met elkaar eens, Colorado met de bergen en bomen was aboluut mooi, maar van dit landschap gaat ons hart sneller kloppen.

Angel Peak Recreation AreaAngel Peak Recreation Area

Gelukkig denken we daar hetzelfde over, we brengen een tijdje door in dit mooie park. Lekker zitten bij de uitzichtpunten en het landschap op je in laten werken. Doordat we vanmorgen minder tijd bij het meer hadden doorgebracht dan verwacht zijn we al rond 15.00 uur in Farmington. De zon schijnt maar dit hotel heeft geen plekje om buiten te zitten en omdat we ook nog niet op de kamer willen blijven gaan we voor de verandering maar een wandeling in de omgeving maken. Vandaag staat ook nog een huishoudelijke bezigheid op het programma, de was moet worden gedaan. In alle hotels en op de meeste camgrounds is een laundry met grote wasmachines en drogers. Voor $5 is alles gewassen en gedroogd en hebben we weer voldoende schone kleren. Het was een relaxte dag we hebben genoten van de mooie badlands.

Angel Peak Recreation Area