Zaterdag 13 oktober Million Dollar Highway

13 oktober 2018 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Hotel in Durango                                                                                                                Gereden 236 mijl / 378 kilometer                                                                          Temperatuur  -2 nacht 16 overdag

Het is een heldere ochtend met zon dus dat begint in ieder geval goed. Eerst maar eens rustig ontbijten en tegen 09.00 uur zijn we er klaar voor, we gaan de Million Dollar Highway opnieuw rijden. Een heel verschil met 2 dagen geleden, de bomen zijn nog mooi in herfstblad, er ligt sneeuw en dan een blauwe hemel erboven, super. Eerste stop is Silverton, dit is een klein plaatsje met een historische kern. Maar hier is het beter bewaard gebleven dan in Durango, de sfeer is hier ook  prettiger omdat het niet druk is.  Er loopt een spoorlijn van Durango naar Silverton, de stoomtram gaat een paar keer per dag, als deze aankomt zal het wel druk zijn. Maar nu is het lekker rustig en kunnen we de mooie gebouwen op ons gemak bekijkenSilverton

Er zijn nog wel wegwerkzaamheden richting Ouray maar maximaal 20 minuten vertraging dus we vervolgen de route zoals gepland. Ongeveer 13 mijl ten noorden van Silverton kun je de onverharde Country Road 31 in om de Yankee Girl Mine te bekijken , het gebouw uit 1882 bestaat nog steeds.  Het is ongeveer 1 mijl / 1.6 kilometer van de weg dus we besluiten te gaan lopen. Er ligt nog steeds sneeuw en op de schaduwplekken is het glad, en ik ben zo slim geweest om mijn wandelstokken in de auto te laten. Mijn vader zei vroeger al dat ik kans zag over mijn eigen schaduw te struikelen en nu ik bijna 54 ben is dat niet anders........ik ga onderuit op mijn billen in de sneeuw😣  De wandeling is wel de moeite waard helaas kunnen we er niet dicht bij komen omdat het te glad isYankee Girl Mine aan de Million Dollar Highway

Als we bij Ouray zijn gaan we naar de Box Canyon Waterval het is een hele klim omhoog via ijzeren trappen en dan kun je op een ijzeren brug in de diepte de waterval zien. Via andere trappen gaan we een stukje de canyon in en komen we dichter bij de waterval. Het is te donker om foto's te maken, maar het is mooi om te zien. In Ouray besluiten we om niet terug te rijden maar er een rondrit van te maken. Via Ridgeway naar Telluride en Dolores terug naar Durango.

Route van 13 oktober

In Telluride gaan we met een gratis gondel de berg op. Bij de 1 e stop kun je uitstappen en wandelen, maar omdat het al bijna 16.00 uur is en we nog een behoorlijk stuk moeten rijden doen we dat niet. We gaan mee tot de 2 e stop ,en drinken daar koffie.  Er zijn ook winkels hotels en restaurants. De gondel gaat aan een stuk door tot  's avonds 24.00 uur .  We gaan weer verder, omdat we ook nog van de route naar Dolores willen genieten. Dit is ook een erg mooie route heel anders dan de Million Dollar Highway.We genieten en zijn blij dat we hebben besloten om dit alsnog te gaan doen. Rond 19.30 uur zijn we weer in het hotel het was een lange dag maar 1 met een gouden randje

Million Dollar HighwayHighway 145 tussen Ridgeway en Telluride