Dag 01. Zaterdag 3 September Reisdag van 840 km naar Lofer ( Oostenrijk )

3 september 2022 - Lofer, Oostenrijk

Ruud had bedacht dat we maar op tijd moeten vertrekken. Vooruit dan maar, ik zorg wel dat alles klaar is. Vrijdag avond zijn de koffers gepakt en is de auto ingepakt. We overnachten in Lofer ( Oostenrijk).  Dat ligt niet helemaal logisch op de route. Maar onze vrienden Elly en George zijn daar op vakantie en we vinden het wel gezellig om wat tijd samen door te brengen. En wat maakt een kleine omweg dan uit? Dus we hebben 2 nachten een kamer geboekt in hetzelfde pension. Komt helemaal goed.

Om 03.30 uur zijn we allebei klaarwakker, als kinderen die op schoolreis gaan kunnen we niet meer slapen. Bed uit, we gaan!Broodjes voor onderweg zijn gesmeerd, koffie mee en we kunnen op pad. We zijn amper de grens over ( en we wonen op nog geen 10 km van de Duitse grens ) of Ruud vraagt al om zijn 1e broodje😀 De taken zijn duidelijk, Ruud rijdt en ik zorg voor de catering.

Het is nog donker als we wegrijden dat is weer even wennen. Lekker rustig op de weg het gaat super zo. Onderweg blijkt dat de auto meer energie verbruikt dan Ruud had ingeschat. We moeten dus eerder laden dan gedacht maar langs de snelweg staan de laadpunten goed aangegeven. Helaas werken de passen die we hebben niet, staan wel even te stuntelen. Dit is een Ionity laadpaal en daar kan een app van worden gedownload. En dan werkt het gelukkig wel! Je hebt wel een creditcard nodig, die moet in de app worden gekoppeld. Na ongeveer 3 kwartier is 82% opgeladen, bij 80% gaat het snelladen over in langzaam laden. Omdat we de koffie toch op hebben gaan we weer. Waarschijnlijk stoppen we wat vaker en laden dan steeds zoveel mogelijk. Vrij snel zit er al een mail met de factuur in de inbox. Wordt met de creditcard verrekend dus dat is goed geregeld zo. Transactiekosten € 1. De eerste keer ging het niet meteen goed, paar keer stekker erin/eruit. Dat heeft dus € 3 extra transactiekosten gekost......weer wat geleerd! Kosten van het opladen : ongeveer € 0,80 per KW ( bij een snellader die is duurder). 80% vol kost ongeveer € 25 dan kunnen we 300 km rijden. Met de huidige benzineprijzen zouden we € 30 kwijt zijn om 300 km te rijden. Er is wel en behoorlijk prijsverschil tussen de oplaadpunten. Vandaag hebben we tussen € 0,55 en € 0,80 per KW betaald.

Onderweg is het niet erg druk maar veel wegwerkzaamheden waardoor je maar 80km mag rijden. Dat schiet niet op zo.

File op zaterdagmiddag

Tegen 16.00 uur zijn we in Lofer, we worden al opgewacht door Elly en George, een warm welkom😊 De auto aan de lader en samen wat drinken op het balkon. Lekker gegeten bijhet restaurant in het dorp, nog een tijdje samen op het balkon gezeten en om 22.00 uur is het wel bedtijd voor ons. Het is mooi geweest we zijn al vanaf 03.30 uur op.  Morgen weer een dag!

Als je op het blauw klikt kom je op de website van het hotel of appartement.

0vernachting Pension Millinger in Lofer

1. Christine:
    4 september 2022
    Goedemorgen Ruud en Friedi, gezellig hoor, de zondagochtend even met jullie mee op vakantie. Hier alle beesten al eten gegeven en de sproeiers weer op nieuwe plekken neer gezet.....klaar voor een warme dag van 29 graden...vakantie op eigen erf! Klinkt goed jullie vakantie plannen, geniet ervan. Ik geniet mee door de verhalen, leuk! Goede reis, groetjes Christine