Dag 16. Zondag 18 September La Morra wandelen in de wijngaarden

18 september 2022 - La Morra, Italië

Gisteravond voor het eerst binnen gezeten omdat het te fris was. We hadden al een lange broek en warme trui aan maar de wind was echt te fris. Hier kunnen we aan merken dat het al half September is. Overdag is het nog heerlijk rond 25 graden. Ik had verwacht dat het al wat kouder zou zijn, dus dat valt nog heel erg mee.

Vanmorgen ook binnen ontbeten, het was vannacht maar 7 graden. Als we tegen 09.00 uur weglopen van het appartement is het nog fris maar dat zal wel snel veranderen. De wandeling die we hebben uitgekozen ( Sentiero del Barolo nr 7 ) is 11,5 km maar omdat wij deze onderweg oppikken is het voor ons ruim 14 km. We lopen in deze heuvels op 513 m hoogte met een hoogteverschil onderweg van 310 m. De route gaat door de wijngaarden en is goed aangegeven.

Wandeling Sentiero del Barolo nr 7

Grotendeels over onverharde paden waar het lijkt of de 310 m in 1x moet worden overbrugd. Oef, soms zo steil en zo'n lang pad dat er geen einde aan lijkt te komen.

Wandeling Sentiero del Barolo nr 7

Maar eenmaal boven is de voldoening groot en het uitzicht spectaculair. Ik ben stiekem een beetje trots op mezelf dat ik zonder stoppen boven kom. En ik was mijn wandelstokken vergeten, daar had ik wel spijt van.

Wandeling Sentiero del Barolo nr 7

Als er nog iemand een B&B wil beginnen: de keuken zit er nog in er hoeft alleen een nieuw dak op😜

Wandeling Sentiero del Barolo nr 7Wandeling Sentiero del Barolo nr 7

Onderweg een mooi kerkje

Wandeling Sentiero del Barolo nr 7

Als je door de wijngaarden tussen Barolo en La Morra rijdt, kun je de kleurrijke Capella  della Brunati niet missen. Hij staat op het landgoed waar de familie Ceretto de druiven voor haar Barolo’s laat rijpen, met uitzicht op de heuvel waarop La Morra prijkt, Ooit was dit een eenvoudige kapel van baksteen, nu is het een met felle kleuren beschilderde eyecatcher tussen de groene wijnranken. De kleurrijke kapel is een creatie van Sol LeWitt en David Tremlett, die de bakstenen muren op verzoek van de familie Ceretto in 1999 omtoverden tot felgekleurde kunstwerkjes.

Capella della Brunate

Capella della Brunate

In La Morra koffie gehaald en aan een picknick bankje met uitzicht onze lunch gegeten.

Lekkere lunch onderweg

Gelukkig loopt de route soms ook een stukje over de weg en als we La Morra door zijn dalen we weer

Spel met spiegel

Tegen 13.30 uur zijn we terug bij het appartement en is het tijd om de rest van de middag te relaxen.

Relaxen na de wandeling

Het was een prachtige wandeling, soms wat zwaar maar nooit dat we dachten " help waar zijn we aan begonnen".  De rest van de middag druk met wisselen tussen zon en schaduw. Door de wind is het in de schaduw fris, maar in de zon is het weer te warm. Ach ja, als dat alles is om je druk over te maken 😇

Overnachting La Picchiera in La Morra

1. Jannie:
    18 september 2022
    Wat een prachtige route zo tussen de wijnvelden door!! Een Barolo, heerlijk. Ook geproefd??
  2. Ruud en Friedi:
    18 september 2022
    We hebben lekkere lokale wijnen geproefd. Genoeg wijnhuizen hier!