Dag 02. Zondag 04 September Lofer en omgeving.

4 september 2022 - Lofer, Oostenrijk

Vanmorgen om 07.00 uur hoorden we de kerkklok, de kerk is heel dichtbij. Maar we waren al wakker dus geen last van gehad.Rustig aan gedaan voor het ontbijt nog een kleine wandeling.

LoferLoferLofer

Om 08.30 samen aan het ontbijt. Goed verzorgd, mandje met broodjes, schaaltje met kaas en jam. Op verzoek een eitje, koffie/thee en jus d'orange. Niet te veel maar lekker.

Eerst gaan we met de gondel naar de alm boven Lofer. Dit kost €19,50 per persoon retour, maar omdat wij in het dorp logeren hebben we een vrijkaart. Dat is goed geregeld hier, als je hier langer bent kan dit iedere dag. In de gondel een prachtige uitzicht over het dal. Boven gaan we eerst koffie drinken, het is al warmer dan we dachten en de vesten kunnen al uit. Lekker rondgelopen en van het uitzicht genoten.

op de Loferalmop de Loferalmop de LoferalmUitzicht op de Loferalmop de LoferalmRuud  Friedi  Elly George

Beneden gaan we nog maar weer koffie drinken en dan beginnen we aan de wandeling. Door het bos en over de alm naar Au en naar het kerkje van Au. Deze is uit 1742, een mooi ( goed onderhouden ) klein kerkje.

Kerkje in AuAuUitzicht op de Loferalm

Lunch ook in Au, een lekkere goulash soep met vers brood. Dat smaakt goed, we kunnen er weer even tegen.

Langs de rivier de Saalach loopt een wandelpad, wij gaan tot Lofer. Het is een wilde rivier, waarop veel wordt gevaren. We staan even naar kajakken te kijken, de stroming gaat snel!

Kajaks op de SaalachKajaks op de Saalach

Wat een heerlijke wandeling, niet te zwaar met mooie uitzichtpunten.

Langs de SaalachLangs de SaalachSaalach

Het weer werkt ook mee, rond 22 graden, bewolkt en af en toe de zon. Als we weer in Lofer zijn hebben we ruim 12 km gelopen. Dus we hebben  wel een ijsje verdiend 🙂.

Nog even langs de camping waar Elly vroeger met haar ouders naar toe ging. Leuk om samen de omgeving te bekijken waar zij al zo lang komen. Nu hebben we er een beeld bij als ze wat vertellen.

Terug bij het pension gaan Elly en George alvast inpakken zij gaan morgen weer naar huis. Ruud gaat het laatste stukje van de F1 race ( Zandvoort) kijken en ik zit heerlijk op het balkon. Nog een tijdje relaxen, om 19.00 uur gaan we eten.

Samen eten

Vanavond is muziekavond in het dorp, we laten ons verassen. Leuk om te zien hoe dit leeft in het dorp. Jong en oud maken samen muziek. Kijk ook even op het tabblad video.

Fanfare

Mars van de fanfare

En het halve dorp komt kijken

Publiek bij de fanfare

Nog even samen zitten en dan gaan we naar onze eigen kamer. Het was een superleuke dag, we zijn blij dat we dit samen hebben gedaan.

Overnachting Pension Millinger in Lofer