Zaterdag 18 maart. Van Eindhoven naar Casa Helena del Mar in Guatiza

18 maart 2023 - Guatiza, Spanje

30 uur van te voren kan ingecheckt worden. Donderdagnacht rond 02.00 uur word ik wakker omdat ik naar het toilet moet. Snel kijken of ik in kan checken, en yes er is nog keus genoeg. Rij 4 en met ons drieën naast elkaar, top. Mooi geregeld nu kan ik weer gaan slapen😊 Vrijdag zijn we alle twee vrij, lekker begin van de vakantie. Op tijd naar bed want de wekker gaat om 02.45 uur. Laatste spulletjes pakken en mam ophalen. Het gaat snel we zijn al om 04.15 uur in Eindhoven. Ruud gaat de auto wegbrengen en wij gaan vast in de rij staan, de deuren van de luchthaven zijn nog niet open. Gelukkig is er wel een overkapping want het regent behoorlijk.  Klokslag 04.30 uur gaan  de deuren open, inmiddels is Ruud er ook. Koffers inchecken, nog heel even in de rij. Bij de security is nog bijna niemand en om 04.50 uur zijn we overal al door. Dit is toch wel een record denk ik zo! We brengen de tijd door met koffie drinken en mensen kijken en voordat we het weten is het al tijd om te boarden. Ook de vlucht gaat voorspoedig iets voor schema ( 09.50 plaatselijke tijd het is een uur vroeger ) zet de piloot de landing in maar maakt dan weer een doorstart omdat er nog een vliegtuig op de baan staat. Nog een extra rondje en dan kunnen we landen. Voordeel van rij 4 is dat we meteen het vliegtuig uit kunnen, we hoeven ook niet zo lang bij de bagageband te wachten dus lekker snel allemaal.

Via Rentalcars heb ik bij Turisprime flex een auto gehuurd. We kunnen dit verhuurbedrijf niet vinden. Mam en ik wachten bij de koffers en Ruud gaat op zoek. Blijkt dat we bij Avis moeten zijn maar dat staat nergens aangegeven en staat ook niet in onze voucher. Dat is wel slecht geregeld. Maar ja, uiteindelijk is het gelukt en hebben we de auto, een Volkswagen Polo. Prima, groot genoeg voor ons drieën.

En nu eerst koffie! We hebben nog de tijd, kunnen pas om 14.00 uur in ons vakantiehuisje. We rijden naar de boulevard, drinken op ons gemak koffie en wandelen over de pier.

Boulevard van ArrecifeBoulevard van ArrecifeBoulevard van Arrecife

Daarna boodschappen zodat we een klein voorraadje hebben en eten voor vanavond. Bij Casa Helena aangekomen zijn we blij, op de foto's zag het er mooi uit maar in werkelijkheid is het nog mooier. Smaakvol ingericht en een mooie sfeer. Hier houden we het wel een weekje uit.

Casa Helena del MarCasa Helena del MarCasa Helena del Mar slaapkamer van mamCasa Helena del Mar onze slaapkamer

Koffers uitpakken, boodschappen opruimen, dan gaan Ruud en ik nog een stukje langs de zee wandelen en mam gaat lekker zitten lezen.

Casa Helena del Mar mam in een lekker hoekje in de tuin

De omgeving is prachtig, het waait hard dus hoge golven.

Wandeling langs de kust bij ons huisjeWandeling langs de kust bij ons huisjeWandeling langs de kust bij ons huisjeWandeling langs de kust bij ons huisjeWandeling langs de kust bij ons huisje

Als welkomstdrankje staat een fles cava in de koelkast, dat vinden wij wel lekker😉

Door de harde wind is het te koud om buiten te zitten maar met zo'n gezellige woonkamer maakt dat niets uit.

Ruud kookt eten, mam en ik ruimen alles op. En verder doen we niets meer het is mooi geweest voor vandaag.