01. 12 tm 15 Maart Chicago - Cloverdale - Tulsa - Palo Duro Canyon ( bij Amarillo )

8 mei 2021 - Palo Duro Canyon, Texas, Verenigde Staten

In 2018 heb ik voor de eerste keer een reisverslag bijgehouden. Van de reizen 2009-2017 heb ik wel de route / overnachtingsplekken en natuurlijk de foto's, maar geen reisverslag. Omdat ik het toch leuk vind als deze reizen ook op het blog staan ( dan is het compleet )  zijn de verslagen van deze reizen gemaakt met behulp van oude aantekeningen en de zelf gemaakte route. Het is dus geen "live" verslag maar vanaf 2012 wel van dag tot dag, en geeft wel een goede impressie van de gemaakte reizen.

De wegbrengspecial van vorig jaar was zeker voor herhaling vatbaar, dus toen er in de zomer weer een aanbieding in de mail kwam, hebben we meteen geboekt. Weer in Maart maar nu inleveren in Los Angeles. Dat geeft de gelegenheid om een andere route te zoeken, we hebben wel zin in wat nieuwe parken. Dat Saguaro NP ( en dan de Gilbert Ray Campground ) wel weer in de route zouden verschijnen was in ieder geval zeker. Het is ons erg goed bevallen op deze camping, rustig gelegen maar toch dicht bij Tucson. Voor de voorbereidingen mbt de overnachtingen heb ik gebruik gemaakt van http://www.campendium.com.

Vlucht Amsterdam - Chicago gaat voorspoedig. Als we geland zijn, douane door en de koffers gehaald snel naar buiten en hopen dat de hotel shuttle vlot gaat. Het is erg koud, we staan te vernikkelen en het duurt lang. Geen geduld meer, we hebben het koud en nemen een taxi. Volgende dag duurt het lang voordat de bussen met bestemming Middlebury arriveren. Het heeft gesneeuwd en er is een behoorlijke vertraging.

Sneeuw in ChicagoSneeuw in Chicago

Eenmaal daar wacht ons een aangename verrassing,  er zijn diverse groepen gemaakt en wij zijn met ons tweetjes een aparte groep. Omdat we al vaker een wegbrengspecial bij Road Bear hebben geboekt is bekend dat wij geen uitleg nodig hebben. Hier zijn de sleutels, fijne vakantie en stay safe!

Eerste stop is de Walmart in Goshen, boodschappen inslaan voor een aantal dagen. Vorig jaar vonden we het soms toch wel lastig dat we geen telefoon hadden. Vandaar dat we nu een telefoon kopen, deze moeten we zelf nog wel activeren. Maar dat zal toch geen probleem zijn, dat kunnen wij wel🤣Thuis had ik al een camping voor de 1e overnachting opgezocht in Cloverdale. Het is al donker als we aankomen maar er is wel een plekje voor ons. Boodschappen opruimen / eten / telefoon activeren............maar dat lukt niet we krijgen het niet voor elkaar. Morgen maar even langs een andere Walmart om te vragen of ze kunnen helpen. Vroeg naar bed, last van de jetlag en we krijgen het steeds kouder. De verwarming doet het niet. Balen!

Als we de volgende ochtend vroeg wakker worden heeft het gesneeuwd.

Sneeuw in Cloverdale

Snel naar de doucheruimte, deze is verwarmd, en als we gewassen en aangekleed zijn gaan we op pad. Koffie en ontbijt doen we straks wel als de camper wat opgewarmd is. Onderweg stoppen we bij een Walmart om hulp te vragen om de telefoon te activeren. Gelukkig ligt het niet aan ons, de medewerker krijgt het ook niet voor elkaar. Uiteindelijk, na zeker een uur, is het gelukt en hebben we een werkende telefoon. Wel een goede service want de telefoon is niet bij dat filiaal gekocht.

Na 2 lange reisdagen zijn we in de Palo Duro Canyon bij Amarillo. Op campendium had ik gezien dat je op de overlook mag boondocken. Het is een mooie plek, niet groot maar we staan hier helemaal alleen.

Palo Duro Canyon overlook boondockenPalo Duro Canyon overlook boondocken

Palo Duro Canyon overlook boondocken

Het weer is inmiddels een stuk beter ( we zijn +/- 1200 mijl / 2000 km zuidelijker ) en dan dit uitzicht. Wat willen we nog meer? 's Avonds zitten we binnen en horen auto's aankomen. Ruud gaat even kijken, het zijn wat jongelui, ze blijven een uurtje en gaan dan weer. Daarna is het heel stil, we horen niets meer. Een aanrader!