04. 26 Maart tm 01 April Saguaro NP - Point Mugu SP - Los Angeles

11 mei 2021 - Point Mugu State Park, Verenigde Staten

Vandaag gaan we richting Los Angeles,  dat is te ver om in 1x te rijden, we overnachten aan de zuidkant van Joshua Tree NP. Hier kunnen we boondocken, het is niet te druk en we hebben niet veel moeite om een plekje te vinden. We hebben mooie overnachtingsplekken gehad deze vakantie en regelmatig gratis gestaan.

overnachting zuidkant Joshua Tree NP

Onderweg gaan we met de Palm Springs Aerial Tramway, dit is de grootste roterende kabelbaan van de wereld. Deze kabelbaan stijgt bijna twee kilometer en biedt een prachtig uitzicht over de Chino Canyon en het omringende gebied. Het beginpunt (Valley Station) ligt op 800 meter hoogte en ongeveer twaalf minuten later sta je op 2.596 meter hoogte. De vloer van de trams draait; tijdens de rit draai je twee keer rond. Beneden in het dal is het warm, maar eenmaal boven ligt er nog sneeuw. Het plan om een wandeling te maken laten we maar varen,  het is glad en de paden zijn niet zichtbaar. Het is wel mogelijk om langs de uitzichtpunten te wandelen, het is mooi hierboven. Hier willen we zeker een keertje terugkomen, maar dan in de zomer.

Palomar MountainPalomar MountainPalomar MountainPalomar Mountain

Palomar Mountain

Aan de kust, een uurtje van Los Angeles,  hebben we de laatste overnachtingen in Point Mugu SP gepland. Deze heb ik thuis al wel gereserveerd, we willen hier graag staan en niet het risico lopen dat het vol is. En ik ben blij dat we dat hebben gedaan, anders zou er geen plaats meer zijn en het is een super mooie plek.

Point Mugu Thornhill Broom BeachPoint Mugu Thornhill Broom Beach

Point Mugu Thornhill Broom Beach

Aan de andere kant van de weg, achter het strand, lopen wat wandelingen. Niet moeilijk, heel relaxt wandelen, echt heerlijk

wandeling bij het strandwandeling bij het strand

wandeling bij het strand

Uiteraard willen we een dag naar Santa Monica Boulevard, we vertrekken al vroeg en zijn mooi op tijd bij de Pier. Op de parkeerplaats is nog ruimte genoeg, we mogen daar met de camper staan maar moeten dan wel 4 parkeerplaatsen betalen. De camper heeft deze ruimte nodig en anders zouden we, als het later druk is, niet meer weg kunnen. Geen probleem, we zijn al blij dat we de camper kwijt kunnen. Eerst maar eens de Pier op, natuurlijk toeristisch maar leuk om te zien. Daarna wandelen we langs het strand naar Venice Beach. Hier hangt een leuke sfeer, we blijven er een tijdje en wandelen dan op ons gemakje terug.

Santa Monica PierSanta Monica PierSanta Monica Beach

Santa Monica Beach

Terug bij de camper lezen en staren over de zee😎 Ook deze dagen gaan snel voorbij en helaas is het tijd om afscheid te nemen van Amerika, we proosten op een prachtige vakantie.

Point Mugu Thornhill Broom Beach

Laatste dag de camper terugbrengen in Agoura Hills, we worden met een shuttle naar het vliegveld gebracht. En dan is het echt weer voorbij voor dit jaar.