Dag 12. Woensdag 21 Juni wandelen naar Rada

21 juni 2023 - Råda, Zweden

Gisteravond kwam er laat in de avond weer mist opzetten wat boven het lager gelegen weiland blijft hangen. De schapen zijn nog net zichtbaar. Toch is het raar dat het zo lang licht is, je bent alle gevoel voor tijd kwijt. De foto is rond 23.00 uur genomen.

Mist boven het weilandMist boven het weiland

Het plan voor vandaag: wandelen naar Rada (wij) en fietsen naar Munkfors (Alwie en  Agnes) Vandaag wordt in de loop van de middag regen voorspeld en omdat we toch al wakker zijn gaan we vroeg op pad. Om 08.00 uur zijn we klaar en gaan we. Het pad deze kant op is afwisselender, we lopen langs het meer en hebben mooi uitzicht.

Wandeling naar RadaWandeling naar RadaWandeling naar RadaWandeling naar Rada

Onderweg een bord, we staan op de 60e breedtegraad. In lijn met St Petersburg in Rusland en Seward in Alaska.

60e breedtegraad

Het pad loopt langs de camping van Rada dit is een boscamping onder de bomen. Wel mooi maar met een beetje pech zit de hele camper onder de hars. Door het dorpje terug, bij de kerk gaan we even op een bankje zitten. Er komt een Zweedse man een praatje maken. Hij spreekt een heel klein beetje Duits dus het is wel lastig communiceren. Maar wel heel vriendelijk. Aan het eind van het dorp pikken we het pad weer op en rond 11.00 uur zijn we terug.12 km gewandeld het was lekker.

Verder een hele rustige middag. Aan het eind vd middag begint het te regenen dus helaas naar binnen.

Gereden : 0 km. Temperatuur 26 graden en bewolkt. Laat in de middag regen. Overnachting Stallplatz Harlig Heden in Myra.