Dag 17. Maandag 26 Juni van Halmstad naar Kolding (Denemarken)

26 juni 2023 - Kolding, Denemarken

Vandaag is de weersvoorspelling niet zo goed.De zon schijnt nog en we zitten lekker te ontbijten met zicht op de stad. Het was leuk om ter afwisseling een dag in een stad te zijn. En deze camperplaats ligt heel gunstig.

Maar omdat het in de loop van de dag en avond behoorlijk schijnt te gaan regenen hebben we besloten door te gaan. Alwie en Agnes vinden het prettig om wat eerder thuis te zijn. Zij rijden vandaag door naar Zuid Denemarken en trekken vanuit daar door naar huis. Wij rijden vandaag een stuk Denemarken in en blijven nog een paar dagen in Denemarken. Donderdag de terugreis naar Nederland. Prima zo, het is fijn dat we elkaar vrijlaten. Dat hebben we tijdens de reis ook gedaan. Samen optrekken maar als we staan doet ieder zijn eigen ding. Maar zo deden we dat in Amerika ook en daarom gaat het goed.

Na het ontbijt even langs de supermarkt en dan kunnen we gaan. Over de snelweg maar het is helemaal niet druk. De navigatie wil ons bij Helsingborg met de ferry naar Denemarken sturen. Maar dat maken we zelf wel uit we gaan via de Oresundbrug. Het is wel handig om de route in je hoofd te hebben want als je klakkeloos de navigatie volgt gaat het fout. Ik heb ook altijd een kaart op schoot, vind het ook leuk om te zien waar we zijn. En de kaart gebruiken we ook om onderweg de route uit te zoeken. We stoppen nog een keer voor koffie en voordat we het weten zijn we in Malmo

Een voorspoedige reis, maar we zien het slechte weer aankomen. En net voordat we de brug op willen gaan barst het los.

20230626_131821

Ruud kan nog net een parkeerplaats op en daar drinken we koffie en wachten de bui rustig af. Het grote voordeel van een camper. En gelukkig waren we nog niet op de brug want je zag geen hand voor ogen meer. Omdat het blijft regenen besluiten we door te rijden tot Kolding. En dat is een goede beslissing want als we nog een uurtje moeten rijden is het droog en schijnt de zon. Lekker koffie drinken in het zonnetje en dan wandelen we naar het centrum.

Kolding jachthaven

Het is een half uurtje lopen, een leuk centrum met een aantal prachtige gebouwen uit 1579.

Kolding

20230626_171654KoldingKolding

De lucht blijft dreigend maar het blijft droog, we hebben echt geluk! Prima plek weer hier.

Gereden: 399 km    Temperatuur 26 graden zon en buien. Overnachting Kolding Lystbadhaven.

Kolding jachthaven

DKK 160 /€ 16 zonder voorzieningen. Wel mogelijkheid legen en vullen. Electra WC en douche extra betalen. Campercontact sitecode 18426