Dag 16. Zondag 25 Juni van Henan naar Halmstad

25 juni 2023 - Halmstad, Zweden

We hebben genoten van deze mooie plek maar we hebben ook wel weer zin om verder te trekken. De route gaat al wat meer naar het zuiden. Voordat we gaan het gebruikelijke ritueel van legen en vullen. De camper rijklaar maken is mijn taak; zorgen dat alles goed is opgeborgen en de kastjes goed dicht zitten. Niets irritanter dan gerammel als je aan het rijden bent. Flesjes drinken klaarzetten voor onderweg en we kunnen gaan.

Het eerste stuk is mooi, we komen zeker nog eens in dit deel van Zweden terug om het verder te ontdekken. Rondom Goteborg is het saai, veel industrie. Wel mooie kantoorgebouwen. Als we Goteborg voorbij zijn is er wat meer te zien. De zon doet ook een poging om te voorschijn te komen, het is zwaar bewolkt. Maar wel droog.

In Halmstad gaan we eerst koffie drinken met ons 4en en lunchen. Dan gaan Ruud en ik een stuk wandelen en Alwie en Agnes gaan fietsen. We lopen een stuk van het Prins Bertils pad. Dit gaat niet echt langs de kust, loopt wat meer landinwaarts dan wij willen.

Wandeling langs de NissanWandeling langs de NissanWandeling HalmstadWandeling HalmstadWandeling HalmstadWandeling langs de Nissan

Maar wel een mooi pad en 9 km gelopen.

De camperplaats ligt aan de Nissan, een brede rivier die uitkomt in het Kattegat.

De Nissan

In het Kattegat loopt de grens tussen Denemarken en Zweden. Er varen hier heel wat mooie boten voorbij. Halmstad is ook een gezellige plaats met mooie gebouwen en pleinen.

Beeld van Picasso uit 197120230625_173319HalmstadKunst aan de Nissan

Vanavond trakteren we onszelf op een menu van de McDonald's. Dat hoort er in de vakantie altijd bij. En Agnes heeft nog lekkere hapjes dus we gaan op bezoek bij de buren🙂

Gereden:  216 km. Temperatuur 25 graden. Overnachting City Camp Halmstad.

City Camp HalmstadCity Camp Halmstad

SEK 260 / € 23. Campercontact sitecode 28971