Maandag 11 April Loule en de haven van Quarteira

11 april 2022 - Praia da Falésia, Portugal

Gisteravond lagen we al om 22.15 uur op bed dus vanmorgen op tijd wakker. We hebben goed geslapen, geen last van lawaai gehad. Af en toe hoorde iemand praten of roepen, maar dat was maar even.

Als we opstaan regent het, dat was ook de voorspelling voor vandaag. Eerst maar rustig aan, ontbijten en nog een kopje koffie. We moeten toch tot 09.30 uur wachten tot het kantoor open gaat om de afstandsbediening van het hek te regelen.

Vandaag staan Loule en Alte op de planning. We nemen de regenjacks mee, als het regent en we lopen in een plaatsje is dat niet zo erg. Dat is in ieder geval de gedachte erachter. Het is maar 20 minuutjes rijden naar Loule en we vinden al snel een gratis parkeerplek vlak bij de oude stad. Het miezert een beetje, prima geen probleem. We lopen een beetje rond, sfeervol plaatsje.

LouleMooi gekleurde huizen in LouleOud maar sfeervol in Loule

Maar helaas gaat het steeds harder regenen, dan eerst maar koffie in de regen onder de parasol.

Kopje koffie in de regen onder de parasol

Daar betalen we maar €0,80 voor, dus dat is nog wel te doen. De regen stopt niet, we besluiten niet naar Alte te gaan maar terug naar het appartement. Onderweg boodschappen en lunchen op het balkon. Inmiddels is het droog geworden en we gaan langs het strand naar de haven van Quarteira. Dat is ongeveer 3 km. Een paar uur heerlijk gewandeld en in de haven rondgekeken. De donkere lucht boven zee is wel heel mooi.

Muurschildering in QuarteiraMuurschildering in QuarteiraStrand van QuarteiraStrand van QuarteiraHaven van QuarteiraHaven van Quarteira

Eenmaal weer terug bij ons appartement lezen en relaxen. Ondanks dat het niet zo mooi weer is, hebben we ons prima vermaakt vandaag.

Strand van Quarteira

En aan het eind vd middag drinken we een lekker wit wijntje op ons balkon in de zon! Ruud kookt vanavond pasta met zeevruchten en een salade. Lekker, het is genoeg voor 2 dagen dus morgen makkelijk alleen opwarmen.

Na het eten wandelen we nog een rondje om de jachthaven en richting de pier. Het is nu mooi weer geworden de zon schijnt nog steeds.

Toch ruim 13km gelopen vandaag.