Voorpret, voorbereiden en yes we kunnen gaan.

9 april 2022 - Braamt, Nederland

Als eenmaal de beslissing is gevallen dat we een weekje naar de Algarve gaan kan de voorpret beginnen. Via booking.com heb ik een mooi appartement gevonden, de vlucht en auto ook zelf geboekt, niets via een reisbureau dit keer. Voordeel is dat we de vluchttijden zelf uit konden zoeken, we vliegen van Eindhoven zondag 10 april om 11.00 uur en zijn om 13.00 uur in Faro. Terug zondag 17 april om 10.30 uur en landen om 14.25 uur. Het is 3 uur vliegen, het tijdsverschil met Portugal is 1 uur (1 uur vroeger in Portugal)

Langs de kust is veel te zien, op my maps heb ik alles wat ik heb gevonden om te doen verzameld. Zo hebben we een goed overzicht, er is keus genoeg. Mooie wandelingen langs de kust, leuke dorpjes.......weer genoeg te doen voor meerdere vakanties dus we hebben keus en hoeven ons niet te vervelen 🤩

Kijk op de link hieronder voor alle info.

Algarve my maps

Voor Portugal moeten we, net als vorig jaar voor Kreta, een gezondheidsverklaring ( Passenger Locator Form) invullen. Daar moet, naast het vluchtnummer, ook het stoelnummer worden ingevuld. Kan dus pas worden geregeld als we zijn ingecheckt.

Ook een vaccinatiebewijs  (of herstel / testbewijs) is verplicht. We hebben de Corona Check app dus nog wel nodig. Mondkapje wel in het vliegtuig maar in Portugal niet meer. Langzaam maar zeker gaat het reizen terug naar hoe het voor de pandemie was.

Zaterdag koffer gepakt, online inchecken en dan zijn we er klaar voor. We willen op tijd in Eindhoven zijn en vertrekken zondagochtend om 07.00 uur. Koffie en broodjes mee voor onderweg, heerlijk we gaan weer reizen!

1. Elly:
    Wat leuk! Veel plezier!
  2. Jannie:
    9 april 2022
    Hele mooie vakantie gewenst!
  3. Ina:
    9 april 2022
    Leuk hoor, ik dacht dat je geen vaccinatie bewijs meer nodig had, alleen negatieve test.
  4. Ruud en Friedi:
    10 april 2022
    Hoi er zijn verschillende mogelijkheden voor Portugal. Op de site van de overheid staat : Alle passagiers, zowel staatsburgers als buitenlanders, moeten een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of testbewijs laten zien. Dit kan met een EU COVID-certificaat (DCC). Het testbewijs kan een negatieve PCR- of een antigeentestuitslag zijn.
  5. Ruud en Friedi:
    10 april 2022
    Gaat zeker lukken, we hebben er zin in.
  6. Marco Modderkolk:
    10 april 2022
    Algarve is geweldig! Seven hanging valleys trail heb je vast op de planning staan?
  7. Ruud en Friedi:
    10 april 2022
    Jazeker hebben we die op de plannjng staan. Lijkt me erg mooi
  8. Toon en coba:
    10 april 2022
    Heel veel plezier en een fijne vakantie gewenst
  9. Ruud en Friedi:
    10 april 2022
    Dank je, we hebben er veel zin in