Dag 08. Zaterdag 10 September Codigoro - met de auto in de Po Delta

10 september 2022 - Codigoro, Italië

Gisteren hebben we maar een heel klein stukje van de Po Delta gezien. Daarom gaan we vandaag terug maar dan een rondje met de auto. Op de kaart is niet altijd goed te zien of je er met de auto kunt rijden, dus we zien wel waar we uitkomen.

Kaart van een deel van de Po Delta

Maar eerst nog een koffie bij het zwembad en dan kunnen we gaan. De eerste bestemming is het eilandje Arabella, een mooie route met aan beide kanten de lagune. Het plan is om daar koffie te gaan drinken maar dat gaat niet door. Het hele eiland is privé je mag er alleen op met een hotelreservering. Of als je jacht er ligt dan mag het ook. Je moet ook echt een toegangspoort met bewaking door dus of het nu zo leuk is om daar te logeren weet ik niet.

We rijden dezelfde mooie weg terug en slingeren over kleine weggetjes door de lagune. Mooi! Zo hadden  we het ons ook voorgesteld. Veel flamingo's, helaas ver weg dus geen foto maar is genoeg te zien. En fijn dat we nu met de auto zijn want we kunnen nu veel meer zien.

Po DeltaPo DeltaPo DeltaPo DeltaPo Delta

Koffiestop in Rosalina Mare dit is een klein schiereiland. Het plaatsje is erg toeristisch, nu niet druk maar wel te zien dat dit meer voor zon,  zee en strand is. We rijden helemaal naar de punt daar is een kleine vissershaven. Altijd leuk, er wordt aan de kant wat gevist en verder de lagune op zien we ook diverse visboten.

Vissershaven

Op de steiger eten we ons broodje in alle rust en met een leuk uitzicht

Vissershaven

Op ons gemakje terug naar het appartement om nog een tijdje bij het zwembad te liggen en te zwemmen. Ook dat is vakantie maar wij zijn meestal veel actiever. Voor nu is het in ieder geval heerlijk.

Zwembad bij het appartement

Overnachting Oasi Bianca in Codigoro