Zondag 10 april Eindhoven - Faro - Vilamoura

10 april 2022 - Praia da Falésia, Portugal

De wekker stond op 06.30 uur, maar we waren allebei al wakker. Wassen, tandenpoetsen, beker koffie / thee mee en gaan. Het is heerlijk rustig op de weg en we zijn om 08.10 uur op het vliegveld. Auto inleveren gaat supersnel, ze scannen het kenteken, sleutel inleveren en klaar. Ook incheck en bagage gaat snel, om 09.05 uur zijn de security door en kunnen we koffie gaan drinken.

Ruud heeft de Viaplay app op zijn tablet gezet en zit op z'n gemakje F1 te kijken.

F1 kijken op het vliegveld

Ik ga lezen, alleen wel in de gaten houden wanneer we in moet stappen, zou toch wat zijn als we zo relaxt zitten dat we toch te laat bij de gate zijn.

De reis gaat soepel en we landen mooi op tijd. Koffers van de band en de auto ophalen. Op een klein eindje lopen van de luchthaven liggen een heel stel autoverhuurbedrijven bij elkaar maar Drive on Holidays waar wij de auto hebben gehuurd kunnen we niet vinden. Als we de voucher nog eens nalezen blijkt dat we met een shuttlebusje worden gehaald, dit verhuurbedrijf ligt in de stad. Of je leest goed........

Onderweg doen we eerst boodschappen en tegen 15.45 uur zijn we bij het appartement. In de beschrijving die we hebben gekregen staat dat de sleutels in een muurkluisje liggen. Het ligt aan de jachthaven, alleen betaald parkeren en een parkeerplaats achter een hek. We zien wel een kluisje, gaat ook open met de code die we hebben, maar er ligt niets in. Ik probeer de beheerder te bellen, als we aan het praten zijn wordt de verbinding verbroken. Teruggebeld, er wordt niet meer opgenomen. En nu???? Ik blijf bij de auto, Ruud gaat nog eens rond of hij wat kan vinden. Na een paar minuten wordt ik teruggebeld, de batterij van haar telefoon was leeg. Het blijkt dat er achter een hek nog een kluisje is, daar ligt de sleutel in en de afstandsbediening van het hek. Ruud gaat het halen, loopt binnendoor over de parkeerplaats, maar de afstandsbediening werkt niet het hek gaat niet open. Weer gebeld, ze regelt zo snel mogelijk dat er iemand komt. Staan we dan op een plek waar je niet mag parkeren, dat is ook geen optie. Gelukkig is een verkoper van een winkel in de buurt zo aardig het hek voor ons open te doen.Kunnen we ieder geval de auto kwijt en naar binnen. Weer gebeld en afgesproken dat we morgenvroeg een andere afstandsbediening krijgen. Het heeft even geduurd maar uiteindelijk is alles opgelost.

Het appartement is top,

Appartement Greice Homes in VilamouraAppartement Greice Homes in Vilamoura

ligt mooi aan de jachthaven.

Appartement Greice Homes in Vilamoura

Het is levendig op straat, genoeg te zien hier. We horen de muziek van de terrassen , nu is het gezellig. Maar ik denk dat hier in het hoogseizoen erg druk is.Het valt trouwens op dat hier de mondkapjes binnen nog wel verplicht zijn. Is toch weer even wennen.

We hebben beiden niet zo'n trek in eten, we maken er een brooddag van. Lekker vers brood en een kop koffie erbij, genoeg voor vandaag. Na het eten gaan we de omgeving een beetje verkennen. Aan de jachthaven restaurantjes,  barretjes en winkels

Jachthaven Vilamoura Jachthaven Vilamoura

Jachthaven Vilamoura

En als we de andere kant oplopen de zee

Strand Vilamoura

Strand Vilamoura

Kortom genoeg te doen en te zien. Na een uurtje rondwandelen houden we het voor gezien en gaan terug. Een relaxte avond en morgenvroeg maar eens zien wat we gaan doen.

1. Linda Kloen:
    11 april 2022
    Inderdaad een mooi appartementje! Je zou daar maar elke dag mogen ontbijten op het balkonnetje met zo'n uitzicht. Prachtig! Fijn dat de heenreis soepel verliep... Op dat momentje bij het parkeren na dan ;)

Veel plezier!