Dag 01. Vrijdag 09 Juni. Overnachting camping Steller See in de buurt van Bremen

10 juni 2023 - Stuhr, Duitsland

Natuurlijk zijn we weer vroeg wakker. Nog wat laatste boodschappen, tassen inpakken en we zijn er klaar voor. We hebben geen zin om te wachten tot we bericht krijgen dat we de camper op kunnen halen en rijden alvast richting camperverhuurder.  In Druten gaan we even bij de jachthaven kijken. Hier hebben we de laatste nacht gereserveerd,  is vlak bij de verhuurlocatie. Dan hoeven we vrijdag 30 juni maar een klein stukje te rijden om de camper weer in te leveren, dat moet al voor 09.00 uur. Maar zover is het nog niet!  Mooie plek. Tegen 14.00 uur kunnen we de camper ophalen. Uitleg is zeer uitgebreid,  Ruud zegt een paar keer " dat is bekend"  maar ze blijft maar uitleggen. Nou vooruit dan maar. Omdat we de fietsen meenemen gaan we eerst nog weer langs huis. Gelukkig is het niet druk onderweg en zijn we rond 16.00 uur weer thuis. De boodschappen (🍷😊) staan thuis al klaar. Ruud zorgt dat de fietsen goed vast zitten en ik pak alvast de koelkast en diepvries in. De rest komt straks op de camping wel, nu willen we ook zo snel mogelijk gaan. Heerlijk, hier hebben we lang naar uitgekeken, zo fijn om weer een camperreis te gaan maken. We zijn wel heel benieuwd hoe het reizen met een camper in Europa bevalt. Dit kennen we alleen in Amerika met een ( hele) grote camper ( zie onze eerdere reizen onder dropdown tabblad verhalen) In Zweden verwachten we de vrijheid in het reizen te vinden die we ook in Amerika hadden. We gaan het zien!

De camper is volledig ingericht, de bedden zijn opgemaakt. Voor buiten stoelen , een tafel en zelfs een buitenkleed. Het enige wat we mee hoeven te nemen zijn onze kleren en badhanddoeken. Goed verzorgd.

Om  16.45 uur gaan we rijden.

On the road again

Onderweg uiteraard nog een keer stoppen om wat te eten. Alwie en Agnes zijn al op de camping als we om 20.55 uur aankomen. Zij waren er om 14.30 uur en hebben al een relaxte middag gehad. Camper neerzetten, kleding in de kastjes en dan is het tijd voor het eerste vakantiewijntje!

Overnachting Camping Stel

Camping Steller SeeCamping Steller See