Dag 03. Zondag 11 Juni van Denemarken naar Vombsvagen in Zweden

11 juni 2023 - Vombsjön, Zweden

Doel van vandaag is Vombsvagen in Zweden. Dat is een camperplek aan het Vombsjonmeer vlak bij de MSB Swedish Civil Contingencies Agency waar Alwie een paar keer is geweest voor brandweer oefeningen. Daar gaan we morgen kijken.

Vanochtend heeft Ruud voor t eerst de toiletcassette geleegd. Dat kennen we nog niet Alles is weer leeg en de watertank is vol we zijn klaar voor een plekje zonder voorzieningen. Om 09.15 uur rijden we weg. Het is ongeveer 3 uur rijden dan zijn we mooi op tijd bij het meer. Eerst nog een keer tanken, in Zweden is de diesel ongeveer € 0,25 per liter duurder. Natuurlijk betalen we dat de rest van de vakantie maar nu nog even profiteren van de lagere prijs. Een zeer voorspoedige rit. Omdat het lastig is zelf mooie foto's van de bruggen te maken heb ik er 2 van internet gepikt.

Storebæltsbroen_from_SjællandOresund Brug

Om 12.15 uur zijn we al op onze bestemming. Prachtig hier, maar de parkeerplaats bij het meer ligt vol in de wind.

VombstjonmeerVombstjonmeerVombstjonmeer

Aan de andere kant van de straat is ook een plek met uitzicht op het natuurgebied. Het waait behoorlijk maar we zetten de campers naast elkaar en kunnen zo mooi uit de wind zitten.

Overnachting Vombsvagen

Eerst maar eens koffie en lunch, daarna een lekkere wandeling van 6km. Niet moeilijk en niet te lang. En dan is het tijd om te relaxen, beetje staren naar de vogels en genieten van de stilte. We horen hier alleen het klotsen van het water en de vogels.

Gereden: 285 km. Temperatuur 23 graden. Overnachting Vombsvagen

Overnachting VombsvagenOvernachting Vombsvagen

(gratis. Campercontact site 99742)