Dag 08. Zaterdag 17 Juni van Kostavagen naar Hjo

17 juni 2023 - Hjo, Zweden

Vandaag gaan we richting het Noordwesten naar Baskarpsbadet aan de westkant van het Vatternmeer. Dit ligt een stukje ten noorden van Jonkoping tussen Habo en Hjo. Deze plek heb ik op een blog gevonden. Het Vatternmeer is het op 1 na grootste meer  van Zweden,  128 km lang.  Gisteren heeft Ruud bij een camping vlakbij gevraagd of we konden dumpen/vullen. Geen probleem regel maar en we hoeven niets te betalen. Dat is heel fijn, dus we kunnen er weer een paar nachten tegen. Een iets langere reisdag vandaag, ongeveer 3 uur. Ook wel weer leuk, het reizen hoort ook bij een camperreis.

Het regent als we opstaan en het is ook nog fris. Maar de weersvoorspelling is goed straks komt de zon. Ieder doet zijn taak en om 08.30 uur zijn we klaar om te gaan. Onderweg tanken en een koffiestop.

Als we bij Baskarpsbadet aankomen zien we dat de camperplek niet meer bestaat. Er is een hoogte beperking van 2.20 m aan het begin van het pad  en er staat een bord dat je niet mag overnachten. Dus dat gaat niet lukken. Jammer het ziet er mooi uit. Op de Park4night app heb ik nog andere plekken gevonden bij een meer Plek 1 ( 6 Klamman) bestaat ook niet meer ook hier een verbodsbord. 3x is scheepsrecht na een wat slechtere onverharde weg van ongeveer 3 km vinden we een andere plek   (Tidaholm) Echt prachtig!

Mooie plek maar helaas

Omdat ik bij de andere plek in de app wil zetten dat deze is afgesloten, zie ik ineens dat dit er al stond 🙃. Nu lees ik ook de review van de plek waar we nu staan dat in Mei dit jaar mensen door een bewaker zijn weggestuurd. Waarschijnlijk hoort deze plek bij het natuurgebied daar mag je niet overnachten. Dat is balen, misschien toch handig om eerst review te lezen🤣 Het staat nergens, wel borden over het vissen en dat geen open vuur mag worden gemaakt. Nu we dit weten willen we ook niet blijven staan we pakken ons boeltje weer op en gaan naar Hjo.  Als er vanavond op de camperdeur wordt geklopt en we moeten weg zijn we helemaal niet blij!

Nu gaan we op een camperplaats staan. Het is mooi geweest voor vandaag, het is al 16.30 uur als we bij de camperplaats aankomen. We zetten de campers op z'n plek, drinken koffie en gaan een stukje wandelen. Hjo is een klein plaatsje, morgen gaan we naar een camperplaats bij de jachthaven in Mariestad. Daar beslissen we of we 1 of 2 nachten blijven en wat we verder nog willen. Vandaag hebben we de hele dag in de camper gezeten en staan dan toch op een camperplaats i.p.v. een mooie plek in de natuur. Misschien moeten we het zoeken van mooie plekken anders aanpakken het lijkt zo simpel als je op Facebook of blogs leest. Of misschien is het gebied waar wij nu zijn er niet zo geschikt voor. Hoe dan ook, we hebben weer het een en ander geleerd vandaag, we moeten er toch ervaring mee krijgen.

Eten koken en na het eten nog een stukje lopen.  Verder een relaxte avond. Geen foto's gemaakt.

Gereden: 270 km. Temperatuur 24 graden. Overnachting Stallplats Lokstallet in Hjo.

Hjo

SEK 200 € 19 inclusief water en stroom.