Woensdag 20 Oktober we blijven in de omgeving van Heraklion

20 oktober 2021 - Kollivas, Griekenland

De hele week zijn de weersvoorspellingen voor vandaag onbewolkt en zon. Daarom hadden we voor vandaag een rit naar het Arkadi klooster met aansluitend een rit door de bergen naar de Amari vallei gepland.  Helaas is het zwaar bewolkt als we wakker worden. We besluiten dan ook de rit tot morgen uit te stellen. Vandaag wordt een beetje een rommeldag. Bij het uitzoeken van het appartement twijfelden we tussen degene die we nu hebben en 1 aan zee. Deze ligt hier niet zover vandaan dus we gaan eens even kijken of we de juiste beslissing hebben genomen. Het appartement ligt mooi maar met minder uitzicht dan we nu hebben. En maar 1 klein balkonnetje, dus we vinden dat we de goede keus hebben gemaakt. Het ligt vlak bij een baai, daar gaan we eens kijken. Eerst koffie, de koek krijgen we erbij. Zoet maar wel lekker

Koffie met wat lekkers bij de baai

Het is een kleine baai en het is al behoorlijk uitgestorven, het lijkt erop dat het hoofdzakelijk eigen huizen zijn en geen verhuur. Maar we kunnen aan beide kanten een behoorlijk stuk over de rotsen naar het eind van de baai lopen.  Het waait behoorlijk dus de zee is onstuimig. Maar dat is wel een mooi gezicht.

Baai bij HeraklionBaai bij Heraklion

Baai bij Heraklion

De rotsen hebben mooie kleuren

Baai bij HeraklionBaai bij Heraklion

Baai bij Heraklion

We struinen een uurtje rond en zitten af en toe lekker even op een rots om van de omgeving te genieten.

Baai bij HeraklionBaai bij HeraklionBaai bij Heraklion

Baai bij Heraklion

Als we uitgekeken zijn rijden we naar de haven van Heraklion. De stad hebben we alleen in de regen gezien en nu de zon schijnt is er een heel andere sfeer. Gezellig druk, ook hier wandelen we weer een tijd rond. Lunchen, nog een koffie bij de Starbucks en dan voor de laatste keer deze vakantie boodschappen doen. Morgen nog een volledige dag en vrijdagochtend gaan we al weer naar huis. De tijd gaat snel!

Terug bij het appartement gaan we in de zon zitten lezen. Onze balkons hebben aan het eind van de dag geen zon meer, daarom gaan we op een terrasje voor ons appartement zitten. De kat die hier rondloopt vindt het wel gezellig en komt bij ons liggen.

Onze huiskat

Temperatuur: 22 graden bewolkt met regelmatig zon. Geen regen!

1. Jannie:
    20 oktober 2021
    Geniet morgen van jullie laatste dag daar😉