Maandag 18 Oktober wandelen en een relax middag

18 oktober 2021 - Kollivas, Griekenland

Vandaag is het plan om in de directe omgeving van het appartement te gaan wandelen. Het complex ligt bovenop een heuvel, in het dal een riviertje, sinaasappel bomen en olijfbomen. Na het ontbijt spulletjes in de rugzak en gaan. Ook wel weer fijn dat we niet eerst met de auto op pad hoeven. We dalen via de vele trappen naar beneden tot we bijna in het dal zijn.

Ons complex ligt mooi op de helling

Daar kunnen we gewoon de weg volgen tot bij het riviertje en daar oversteken naar de andere kant van het dal.

Rivier in het dal

Schildpad op de rots in de rivier

Ruud heeft een goede daad verricht vandaag, de schildpad wilde het water in maar kwam klem tussen de rotsen te zitten. Opgepakt en weer op de rots gezet, maar zo dat hij ( of zij ) meteen het water in kon. Was snel weg!

Onderweg mooie uitzichten, er wordt hier van alles verbouwd:

CitroenenCitroenen in de boomgaard in het dal

Olijfbomen

Langs het pad een grote agave met uitgebloeide bloemen. De stengels zijn zeker 5 meter hoog! Een prachtig gezicht zelfs met uitgebloeide bloemen.

Zelfs uitgebloeid zijn de bloemen mooi

Aan de andere kant van het dal hebben we goed zicht op ons complex, rood omkaderd is ons appartement. We hebben 2 verdiepingen en 5 balkons, altijd een plekje in de zon / schaduw of droog als het regent. Een top locatie, ligt rustig en maar een kwartier met de auto naar Heraklion.

Ons appartement  2 verdiepingen en meerdere balkons

Ons complex

Na ruim 2 uur wandelen zijn we weer terug. De weer goden zijn lief voor ons, we zijn net binnen en het begint te regenen. Een pittige bui, we hebben echt geluk. Koffie drinken en boodschappen doen. Daarna de rest van de middag lezen en een beetje over de zee staren.

Temperatuur: 22 graden met zon in de ochtend / regen in de middag. Later weer droog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl