Zondag 17 Oktober wandelen in de Keri heuvels en een mooi baaitje

17 oktober 2021 - Kollivas, Griekenland

Vandaag gaat de wandeling van gisteren in de herhaling. Na een lekker ontbijt, dit keer met gezonde granaatappel pitjes gaan we op weg. Het is maar een klein stukje rijden en als we de auto parkeren zien we een aantal mannen in militair uniform en bewapend bij elkaar staan. We zijn wel benieuwd wat die gaan doen, het lijkt op een oefening. Of het reservisten zijn of mannen die als zondags tijdverdrijf doen alsof ze militair zijn is niet duidelijk.

Er staan al meer auto's geparkeerd dit is een populaire plek voor de plaatselijke bevolking. We zien ook meer mensen wandelen en gezinnen met kinderen. Maar het is toch lekker rustig en al snel zien we niemand meer. Het is heerlijk weer, niet te warm en met een zonnetje.

Wandeling in de Keri heuvelsWandeling in de Keri heuvels

Zoals we gisteren al hadden gezien is het een prachtig wandelgebied, nergens echt moeilijk of steil. Het gaat geleidelijk omhoog en omlaag, de heuvels zijn zo'n 300 meter hoog. Op diverse plekken staan grote water reservoirs en we zien regelmatig een afsluiter. De waterslangen liggen bovengronds en soms gewoon dwars over het pad.

Water reservoir in de Keri heuvelsAfsluiter

Afsluiter

Na een tijd komen we langs hetzelfde uitzichtpunt als waar we gisteren met de auto waren, het ziet er nu heel anders uit.

Hetzelfde uitzichtpunt als gisteren maar nu met zon

In totaal wandelen we ruim 2 uur door deze prachtige omgeving

Wandeling in de Keri heuvels

Wandeling in de Keri heuvels

Na de wandeling willen we naar de kust, we rijden via een kleine smalle bergweg door kleine dorpjes naar beneden. Super, zoveel leuker dan over de hoofdweg. In een van de dorpjes is het heel druk, er loopt maar 1 weg en aan alle kanten staan autos geparkeerd. Het is bijna onmogelijk om door te komen, we komen er niet achter waarom het zo druk is. Eenmaal het dorp weer uit zijn we ineens weer de enige op de weg. Langzaam afzakken richting de kust, we komen vanzelf uit bij Agia Pelagia Beach. Wat een mooi sfeervol baaitje is dit. Eerst maar eens koffie met een broodje op een van de terrassen.

Lekker plekje aan zee

Daarna nog een klein stukje lopen het is niet zo groot dus we kunnen niet ver. Er wordt gedoken en gesnorkeld, je kunt bootjes of een jetski huren. Het is nu helemaal niet druk maar in de zomer zal het wel erg vol zijn.

Mooi baaitjeMooi baaitjeMooi baaitje

Laatste punt op de agenda vandaag zijn boodschappen maar als we de supermarkt in Google maps willen ingeven voor de route komen we erachter dat deze dicht is op zondag. Daar hebben we dus helemaal niet bij nagedacht, gingen er vanuit dat in Heraklion de winkels op zondag open zouden zijn, Niet dus. Gelukkig is hier bij het baaitje wel een klein supermarktje en kunnen we toch wat te eten voor vanavond kopen.

Eind van de middag zijn we weer terug. Van Georgina krijgen we een compliment ze is erg blij dat ons appartement zo schoon is en dat ze bijna niets hoeft te doen😁 Vrij normaal om het schoon te houden we "wonen" er ook 10 dagen. Maar ze zegt dat je niet voor kunt stellen hoe het er soms uitziet binnen......

Het was een heerlijke relaxte dag, we kunnen nog een tijdje in de zon zitten. En nu zitten we weer op ons balkon met uitzicht over de lichtjes van Heraklion.

Temperatuur: 24 graden, licht bewolkt.