Donderdag 11 oktober van Montrose naar Durango

11 oktober 2018 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Hotel Best Western Mountain Shadows in Durango                                                   Gereden 152 mijl / 244 kilometer                                                                           Temperatuur 0 nacht 8 overdag

Na het ontbijt eerst contact opgenomen met het Visitor Center van The Black Canyon of the Gunnison om te informeren of de weg weer open is. YES we kunnen gaan, het is 11 mijl / 18 km naar de afslag richting park, dan nog zo'n 6 mijl / 10 km tot de ingang van het park.De weg stijgt dan al langzaam. Het is droog maar wel bewolkt en bij het eerste uitzichtpunt hebben we al een mooi uizicht

Black Canyon of the Gunnison

De weg blijft stijgen en de lucht wordt steeds donkerder, bij het tweede uitzichtpunt zijn laaghangende wolken zichtbaar. Dat geeft een dreigende sfeer maar is wel heel mooi om te zien.

Black Canyon of the Gunnison

Helaas begint het te regenen en rijden we de wolken in, het regent erg hard. We zien bijna niets meer en de regen gaat over in sneeuw. We zijn nog wel naar het laatste uitzichtpunt gereden maar dat had geen enkele zin. Op de terugweg ben ik nog wel een keer uitgestapt om foto's te maken, Ruud bleef lekker droog in de auto zitten. Erg jammer we hebben nu maar een heel klein deel van de Canyon gezien. Op naar Durango dan maar, eerst een koffiestop bij de Starbucks en dan door. Gisteren hadden we al gehoord dat er wegwerkzaamheden op onze route zijn en dat het niet zeker is dat we de Million Dollar Highway ( 550 naar Durango ) kunnen rijden. Dit is een van de mooiste wegen van Colorado en je passeert 3 bergpassen van meer dan 10.000 feet / 3.000 meter.We wagen het erop en net na Ouray staat een bord dat de weg gedeeltelijk dicht is. De Box Canyon Waterval stond op het programma maar het regent nog steeds erg hard dus die slaan we maar over. Het lijkt erop dat we gewoon door kunnen rijden maar dan moeten we toch stoppen, staan een half uurtje stil en kunnen dan weer door. Dat viel mee! Hoe hoger we komen hoe slechter het weer wordt, het uitzicht schijnt prachtig te zijn maar wij zien alleen regen en sneeuw en de weg vlak voor ons. Het zit ons vandaag niet mee deze route zou, letterlijk en figuurlijk ,een hoogtepunt moeten zijn. In Durango aangekomen eerst inchecken en koffie. Het is inmiddels droog en dus toch maar een stukje lopen. De weersvooruizichten voor de komende dagen is goed, ( bijna ) geen regen en rond 15 graden. Prima wandelweer. Vandaag is een beetje in het water gevallen 😥 maar wat maakt het uit, we hebben vakantie en zijn in Amerika dus zijn we happy.