Woensdag 10 oktober Montrose en omgeving

10 oktober 2018 - Montrose, Colorado, Verenigde Staten

Hotel in Montrose                                                                                                              Gereden 0 mijl.                                                                                                            Temperatuur 2 nacht 12 overdag

Vanmorgen pas om 07.15 wakker we beginnen aan het tijdsverschil te wennen. Op ons gemak ontbijten en dan de plannen voor vandaag bespreken. De Black Canyon of the Gunnison staat op het programma, dat is een half uurtje rijden. Als we opstaan regent het pijpestelen en volgens de weerapp wordt het pas in de middag droog. In de regen naar de Canyon heeft geen zin, dus de plannen veranderen. Eerst maar eens naar het Visitor Center om te informeren wat we nog in de buurt kunnen doen. Dat is vlakbij het hotel dus regenjassen aan en gaan. Het park is gesloten ivm hevige sneeuwval, het lijkt raar dat het een half uur verderop sneeuwt maar de weg loopt langs de rand van de canyon hoger in de bergen en daar sneeuwt het. Dit is een van de steilste, donkerste en meest ruige canyons. De South Rim geeft een goed uitzicht over de canyon maar deze is nu dus gesloten. De dame bij het Visitor Center heeft van alles om te doen voor ons en heeft heel wat te vertellen dus daar zijn we wel een half uurtje bezig geweest.Ze vertelt ook dat het een extreem droge zomer is geweest en dat het nu voor de tijd van het jaar te koud en te nat is. Niets aan te doen het weer kunnen we niet plannen.  We gaan eerst een wandelingetje in Montrose maken, brood halen en terug naar de kamer. Het regent nog steeds dus maar even rustig aan. De weer app heeft het goed tegen 12.30 uur wordt het droog dus jassen aan en naar buiten we gaan langs de rivier wandelen. Vanuit het hotel zijn we in een kwartiertje bij de rivier en daar loopt een wandelpad langs.

Uncompahgre River in Montrose

We dalen ook af naar de rivierbedding het water staat erg laag we kunnen langs de bedding lopen. Omdat het zo laag staat is goed te zien wat er ligt, tot aan autowrakken toe.

Autowrak aan de oever van de rivier

Het wordt steeds warmer we hebben nu spijt dat we de jas aan hebben gedaan, wat een verschil met vanochtend. Na lekker een paar uurtjes langs de rivier te hebben gewandeld ( toch nog 11 km gewandeld ) drinken we wat in de zon, Ruud een espresso en ik een spicey chai. Er is een Coldstone Creamery naast het koffietentje,............Ruud is gek op ijs, ik wat minder maar dit ijs is wel heel lekker. We delen een chocolate devotion een klein ijsje voor Amerikaanse begrippenColdstone ijs mmmmmm Terug bij het hotel kunnen we nog een tijdje in de zon zitten het is nog steeds lekker. Wel met een warm vest aan maar dat geeft niet we zitten in ieder geval buiten. De dag is heel anders verlopen dan we hadden gepland maar het was wel een heerlijke dag