Dinsdag 9 oktober van Aspen naar Montrose

9 oktober 2018 - Montrose, Colorado, Verenigde Staten

Hotel : Holiday Inn    Montrose                                                                                                           Gereden : 233 mijl / 375 kilometer                                                                     Temperatuur 0 nacht 13 overdag

Gisteren zijn we nog langs het visitor center gegaan om te informeren of we met de auto naar de Maroon Bells kunnen. Dit kan maar dan moet je voor 08.00 uur in het park zijn. Het is een kwartiertje rijden, we kunnen vanaf 07.00 uur ontbijten , dus klokslag 07.00 uur staan we in de ontbijtruimte. The Maroon Bells zijn 2 pieken in de Elk Mountains van meer dan 14.000 feet, de pieken weerspiegelen in het meer. Als we boven komen staan er al aardig wat auto's. De zon is nog niet boven de bergen uit het is koud! We lopen het rondje , er staat weinig water in het meer. Als de zon op de Bells schijnt maken we foto's maar ze weerspiegelen niet zo mooi. Waarschijnlijk is het in de zomer als de zon hoger staat en er meer water in het meer zit mooier. Maar nu in de herfst met de sneeuw en de herfstkleuren is het ook prachtig.

Maroon Bells

Bij de Maroon Bells

Het is vandaag een heldere koude dag en de zon schijnt. Het was de bedoeling om vanuit Aspen noordelijk en dan naar het zuidwesten naar Montrose te gaan, een route van 3 uur. Gisteren hebben we niets van de mooie uitzichten op de route naar Aspen en de Independance pas kunnen zien door het slechte weer. Ik bedenk dat we misschien wel terug naar de pas kunnen rijden om alsnog van het uitzicht te genieten. Omdat dit een uur rijden is vind Ruud dat we dan beter terug naar Buena Vista kunnen gaan en dan vanuit daar richting Montrose. Dan rijden we een deel van de  route van gisteren opnieuw. Een goed plan dat gaan we doen. Boven op de pas en op een groot deel van de route ligt  sneeuw nu de zon erop schijnt een prachtig gezicht.

Onderweg van Aspen naar Montrose

Onderweg van Aspen naar Montrose

In Buena Vista lopen we een rondje er is een goed onderhouden historisch centrum met een aantal mooie muurschilderingen. De weg naar Montrose gaat door een mooi gebied, in eerste instantie rijden we nog in de bergen maar langzamerhand wordt het landschap vlakker en rotsiger. Als we hoog in de bergen rijden met uitzicht is dat prima maar als we zakken en tussen de bomen rijden vinden we dat allebei minder mooi. De voorkeur gaat uit naar open gebied waarin je van je af kunt kijken.  Onderweg drinken we nog een koffie bij de Mac en aan het eind van de middag zijn we in Montrose. Ruud gaat met de jeep naar de wasstraat, door alle regen en modder is de auto heel smerig geworden. Een tijdje relaxen op de kamer,  en na het eten lezen / tv kijken en hopen dat we het wat langer volhouden dan rond 21.30 uur..........

1. Zus en Frits:
    10 oktober 2018