Maandag 8 oktober van Cripple Creek naar Aspen

8 oktober 2018 - Aspen, Colorado, Verenigde Staten

Hotel : Molly Gibson Inn Aspen.                                                                                     Gereden 183 mijl / 292 kilometer                                                                          Temperatuur 2 nacht 6 overdag

We ontbijten weer vroeg het is een sfeervolle ontbijtruimte. Ontbijt in Cripple Creek

Het gebouw is uit eind 1800 en ademt nog steeds die sfeer.

Na het ontbijt verlaten we Cripple Creek we hebben een reisdag naar Aspen voor de boeg. Helaas regent het als we gaan en gedurende de dag blijft het regenen afgewisseld met ( natte ) sneeuw en zelfs nog even hagel.Af en toe is het tussendoor  even droog en doet de zon zijn best maar dat is maar van korte duur. De geplande route is een scenic route via Buena Vista en de Independance Pass. Ondanks dat we nu niet van de ongetwijfeld mooie uitzichten kunnen genieten is het toch een mooie routeOnderweg van Cripple Creek naar AspenOnderweg van Cripple Creek naar Aspen

We gaan naar St Elmo dat is een van de best bewaarde Ghost Towns in het Westen. Eind 1800 werd hier goud en zilver gedolven. De rit ernaar toe is al de moeite waard, het laatste stuk ongeveer 5 mijl / 8 km is dirtroad. Maar wij hebben een dikke jeep dus wie doet ons wat😀. Het is leuk om rond te lopen, in de General Store kopen we koffie en kletsen we een tijdje met de verkoopsters. Als je er open voor staat heb je snel contact, men wil altijd weten waar je vandaan komt en naartoe gaat. Omdat het steeds harder gaat regenen stappen we weer in de auto op weg naar Vicksburg, er is een Coca Cola museum.  Als we afslaan richting Vicksburg blijkt dit ook dirtroad te zijn, een weg van 8 mijl /  13 km. Het regent nog steeds en de weg is een modderpoel, dat zien we niet zitten. Omdraaien en richting Aspen! Als we op de pas rijden ( 12.000 feet /4.000 m ) komen we zelfs nog een sneeuwschuiver tegen in onze ogen niet nodig maar daar denken ze hier anders over.

We hebben thuis besloten om onszelf te verwennen en hebben een kamer geboekt met jacuzzi en een open haard. Wijntje erbij en het komt helemaal goed vanavond😄

Molly Gibson Lodge