Dag 02. Zaterdag 10 Juni naar Denemarken.

10 juni 2023 - Galsklint Camping, Denemarken

Heerlijk geslapen vannacht, het was lekker koel in ons campertje. Het is nog te fris om buiten te zitten, we ontbijten binnen. Na het ontbijt gaat Ruud afwassen en ik rommel nog wat. Alles is nu uitgepakt. Nog even wennen aan de ruimte, maar het voelt goed, het is een fijn plekje voor 3 weken. We hebben ook.al heel snel weer de routine te pakken, doen allebei onze eigen 'taken" dat gaat eigenlijk vanzelf. Vandaag rijden we ongeveer 5 uur, we gaan over de snelweg omdat we een beetje op tijd in Denemarken willen zijn. Om 09.30 uur zijn we allemaal klaar, we gaan. Eerst nog even tanken, koffie mee voor onderweg en we kunnen rijden.

Bij Hamburg rijden we de file in, er zijn wegwerkzaamheden. Helaas ook op zaterdag last van, duurt al met al ongeveer 3 kwartier        tot we weer door kunnen rijden.

Fietsen mee

Onderweg nog een paar keer korte file, een stop om de benen te strekken en een broodje te eten. Ruud staat een tijdje te praten met een jong Nederlands stel met een oud campertje. Het is bijna 15.30 uur als we op de camping aankomen. Een prima camping, onze plaatsen zijn nu nog in de schaduw van een paar grote bomen. Het waait behoorlijk, het voelt wel fris. We zetten de campers haaks op elkaar en hebben zo een grote ruimte. En dan zien we het Nederlandse stel aankomen. Ze hadden onderweg gekeken of er nog ergens plek was en kwamen op deze camping terecht. Dat is wel toevallig.

Eerst koffie en dan een lekkere wandeling van een uurtje langs het water en door het bos Het is hier mooi.

Wandeling bij de campingWandeling bij de campingAgnes en FriediRuud en AlwieWandeling bij de camping

Als we terug zijn eten koken en afwassen. Dat is hier mooi geregeld er is een grote overdekte ruimte met picknickbanken in het midden. Langs de wanden veel ruimte om af te wassen en een heel stel gaspitten op een rij. Dit kan door trekkers met een tent gebruikt worden. Alles is netjes opgeruimd en schoon. Top.

Verder een relaxte avond als de zon weg is gaan we naar binnen het is te koud om buiten te blijven.

Gereden : 373 km. Temperatuur 23 graden  frisse wind.

Overnachting: Galsklint Camping in Middelfart

Camping Galsklint

1. Christine:
    10 juni 2023
    Dat ziet er allemaal weer goed uit! Geniet van jullie vakantie met huisje op wielen, lekker hoor! Op naar Zweden.