Dag 04. Maandag 12 Juni van Vombsvagen naar Ystad

12 juni 2023 - Ystad, Zweden

Gisteravond tot een uur of 9 buiten gezeten, toen werden we gek van het vliegende spul en zijn naar binnen gevlucht. Wel jammer we hebben hier zo'n mooi uitzicht. Maar gelukkig was het niet zo koud zitten er horren op alle ramen en de deur. Die kon dus gewoon openblijven en konden we toch naar buiten kijken. Het is goed te merken dat het hier langer licht blijft. De zon is om 21.50 ondergegaan maar het blijft licht tot 22.45 uur en om 04.00 uur komt de zon alweer op. We hebben er niet zo veel last van, zijn wel vroeg wakker (rond 07.00 uur) maar dat geeft niet. Lekker rustig de dag beginnen.

Om 07.45 uur wordt op de deur van de camper klopt we krijgen een warm afbakbroodje van de buren😍 lekker!

Na het ontbijt richting het trainingscentrum we worden enthousiast ontvangen en krijgen een uitgebreide rondleiding. Erg leuk om nu beeld te hebben bij de verhalen van Alwie. Via mooie binnendoor weggetjes rijden we in een uurtje naar Ystad. Onderweg komen we langs een autowasstraat en Alwie gaat meteen in de remmen die wil zn camper weer zonder honderden dode beestjes. Aan de zee is een camperplaats voor ongeveer 30 campers. We zijn mooi op tijd hebben de plekken nog voor het uitkiezen dus we zitten eerste rang met uitzicht op zee.

Husbils StalplatzHusbils StalplatzHusbils Stalplatz

Super. Na de lunch wandelen we naar Ystad een verrassend mooie plaats met een leuke sfeer.

YstadYstadYstadYstad

Voor de kenners: de Kurt Wallander boeken geschreven door Henning Mankel spelen zich in Ystad af. Er is ook een speciale tour die doen we niet. Gaan wel even naar Mariagatan, het adres waar Kurt Wallander woont. Volgens google maps is het nummer 11c. Wel grappig om te zien.

Mariagatan huis van Kurt WallanderMariagatan huis van Kurt Wallander

Als we tegen 16.00 uur weer terug zijn bij de camper hebben we ruim 11 km gelopen. Alle camperplekken zijn nu vol.

Gereden: 55km Temperatuur 22 graden. Overnachting Husbils Stalplatz.

Husbils Stalplatz

SEK100 (€8,60) per 24 uur. Geen voorzieningen.

1. Jannie:
    12 juni 2023
    Wat leuk om jullie reis meer te beleven! Veel plezier🌞