Dag 06. Woensdag 14 juni op de fiets naar Bromolla

14 juni 2023 - Näsum, Zweden

2 nachten op 1 plek is fijn dat is een stuk rustiger. Na het ontbijt halen we de fietsen tevoorschijn. We gaan naar Bromolla, 10 km fietsen. In Bromolla is de fabriek van Ivo bedrijven (Geberit). In een van de oude fabrieksgebouwen is een centrum voor kunstenaars en exposities. Er is een kunstenaar bezig met een mandela gemaakt van specerijen gedroogde haring en kettingen. Ze vertelde dat dit betrekking heeft op het slavernijverleden van Zweden wat tot op de dag van vandaag wordt doodgezwegen.

Expositie in Ivo CenterExpositie in Ivo Center

Op de fabrieksgevels prachtige straatkunst.

Straatkunst BromollaStraatkunst BromollaStraatkunst BromollaStraatkunst Bromolla

We lopen een rondje door het dorp maar dat stelt verder niets voor. Via een andere weg fietsen we terug over gravelwegen en door het bos. Het gaat aardig heuvelop/heuvelaf en ik heb niet zo'n goede conditie als ik dacht.Onderweg zien we mooie huizen.

Mooi huis onderweg

Terug bij de camper bedenken de jongens dat ze wel willen zwemmen.

ZwemmenZwemmen!Zwemmen

Nou veel plezier Agnes en ik moedigen wel aan.

Helaas is het hier verboden te vissen

20230614_135559

dus vanavond geen vis op de BBQ !

Verder een relaxte middag en na het eten nog een uurtje wandelen.