Dag 11. Dinsdag 13 September van Genua naar Cogoleto.

13 september 2022 - Cogoleto, Italië

Na een simpel maar lekker ontbijt zijn we er klaar voor om Genua te ontdekken.  Appartement Port View heeft onze verwachtingen overtroffen. We hadden hier een kleine kamer verwacht maar door de upgrade hadden we een ruime kamer met ruime badkamer. Alles met aandacht voor details ingericht, absoluut een aanrader. Ligt ook centraal, alles op loopafstand.

Om 08.45 uur zijn we op pad, spullen in de auto en gaan. Eerst wandelen langs de haven en de jachthaven ( wow wat liggen hier mooie jachten! )   Dan slenteren door de straatjes en steegjes in het historisch centrum, altijd leuk.

GenuaGenuaGenua

In 1909 werd de ascensore di Castelletto Levante geopend, een openbare lift die je vanaf Piazza del Portello naar het 57 meter hoger gelegen Spianata Castelletto brengt.

GenuaLift uit 1909 die 2 stadsdelen met 57 m hoogteverschil verbindtLift uit 1909 die 2 stadsdelen met 57 m hoogteverschil verbindt

Lift uit 1909 die 2 stadsdelen met 57 m hoogteverschil verbindt

Dit is een van de bekendste uitzichtpunten van Genua, met een klein parkje met bankjes en een schitterend uitzicht over de oude stad en de haven.

Genua

Vanaf de ingang aan Piazza del Portello loop je door een voetgangerstunnel naar de liften. We gaan met de lift omhoog en wandelen weer naar beneden. Het is steil, als je dit dagelijks loopt heb je meteen je sportmoment gehad. De lift is gratis.

Tegen 12.00 uur hebben we het wel gezien, we gaan de stad weer verlaten. Het was fijn dat we al zo vroeg op pad waren,nu wordt het warm en steeds drukker. De auto van de parkeerplaats afrijden kost wat moeite, erg smalle plekken meteen naast een pilaar. Maar na de nodige aanwijzingen van mij (🤣🤣) is het gelukt. De parkeergarage uitrijden is ook een verhaal op zich, scherp naar rechts een drukke weg op. Hier kun je alleen rechtdoor, Ruud moppert want we gaan de verkeerde kant op. Het duurt even voordat we om kunnen draaien en dan komen we weer lans de parkeergarage........ Wat een chaos, geen fijne stad om in te rijden. Het duurt zeker een half uur voordat we Genua uit zijn en het wat rustiger wordt.

Het volgende appartement in Cogoleto is maar een uurtje rijden, onderweg wat boodschappen voor vanavond en dan zijn we er al rond 14.00 uur. Helaas is inchecken vanaf 16.00 uur. Dit had ik wel gezien maar we dachten : proberen het gewoon. We kunnen bij het zwembad wachten we zitten hier prima. Het valt mee we kunnen om 15.15 uur naar ons appartement. Ziet er goed uit, ruime woonkamer/ slaapkamer en badkamer.

Villa Beuca in Cogoleto

Groot terras met zeezicht,  lekker hoor.

Villa Beuca in Cogoleto

Overnachting Villa Beuca in Cogoleto