Dag 12. Woensdag 14 September Cogoleto - Varazze Lungomare Europa wandelen

14 september 2022 - Cogoleto, Italië

Ook nu weer op tijd wakker, iedere ochtend rond 07.30 uur. Maar dat geeft niet, ik word niet wakker van de wekker, blijkbaar genoeg geslapen. Zoals iedere ochtend maakt Ruud een lekker ontbijtje klaar. Rustig aan, geen haast we hoeven nergens op tijd te zijn. De lucht is heel donker, er is wel wat regen voorspeld maar we gaan lekker wandelen. De temperatuur is goed, ongeveer 25 graden, ook wel goed dat de zon niet zo fel schijnt.

We gaan de Lungomare Europa die loopt tussen Cogoleto en Varazze wandelen. Het wandelpad is aangelegd op de plek van de oude spoorwegbedding, de Lungomare Europa. Je loopt er langs een rotsige kustlijn, omgeven door palmbomen en mediterrane struiken, en dat op een vlakke ondergrond.

Wandeling Cogoleto - VarazzeWandeling Cogoleto - VarazzeWandeling Cogoleto - VarazzeWandeling Cogoleto - Varazze

Heen en terug ongeveer 12 km. Dit is een makkelijke wandeling, niet in de zomer als het heet is maar nu goed te doen.

Onderweg begint het toch een beetje te regenen maar we hebben er niet veel last van. En we hebben geluk want als het harder gaat regenen zijn we net in Varazze en kunnen we koffie gaan drinken. De bui duurt niet lang en als het weer droog is wandelen we het dorpje nog even in. En dan dezelfde weg weer terug, het is een mooie afwisselende wandeling. Vlak bij Cogoleto loop je een paar keer door de oude spoortunnel. Sommige kort, andere wat langer.

Wandeling Cogoleto - Varazze

In de langere tunnels is verlichting aangelegd.

Wandeling Cogoleto - Varazze

Een foto van ons beiden zonder zonnebril,  petje of rugzak. Die hebben we niet veel🙃

Wandeling Cogoleto - Varazze

Boodschappen gedaan, en rond 14.00 uur zijn we terug bij het appartement. Bij het zwembad luieren een boek lezen.

Zwembad Villa Beuca

Met dit uitzicht

Uitzicht bij het zwembad

Af en toe gaat het weer regenen maar we kunnen onder de overkapping zitten. En de temperatuur blijft goed we hebben er geen last van.

Overnachting Villa Beuca in Cogoleto