Dag 07. Donderdag 12 Oktober wandelen bij Stravos en vliegtuig spotten

12 oktober 2023 - Achilleio, Griekenland

Laatste dag alweer. Eerst inchecken, we hebben plaatsen naast elkaar. Op rij 13 en we vliegen op vrijdag de 13e. Gelukkig zijn we niet bijgelovig.Wat een verschil met vroeger. Dan moest je de tickets bij het reisbureau ophalen en kreeg je een mapje vol met info en vouchers. Nu is alles digitaal en check je zelf via de app in, binnen een paar minuten is het klaar.

Na het ontbijt eens kijken wat we vandaag gaan doen. We hadden nog niet echt wat gepland maar willen natuurlijk wel weer wandelen. Een deel van de Corfu Trail loopt ook redelijk in de buurt van ons appartement. Ruud zoekt op de wandelkaart waar het een beetje logisch is om de auto neer te zetten. Dat is bij een kapel in Stavros. Op de kaart wel gezien dat dit op 470 meter ligt maar de wandeling lijkt zonder al te veel hoogteverschil. De weg omhoog is weer smal en steil. Als we in Stavros aankomen blijkt de weg hier ook echt te eindigen.

Stavros. Hier eindigt de weg

Er staan een paar huizen, iedere keer als we zo'n gehuchtje zien vragen we ons af waarom hier huizen zijn.

StavrosStavros. Hier eindigt de weg

Er is helemaal niets in de omgeving, alleen wat olijfgaarden op een steile helling.  Veel katten, dat dan weer wel. Er zijn sowieso veel zwerfkatten op Corfu. Bij de afvalcontainers die langs de weg staan zitten er heel wat in en rondom de container.

Stavros. Hier eindigt de weg

Het is een mooi gebied maar het pad gaat toch wel vrij snel naar beneden. En dat betekent dat we ook weer omhoog moeten😬 Na een tijdje dalen keren we weer om.

Deel Corfu Trail bij Stavros

Het is toch lastig om alleen op een wandelkaart en de route die is uitgezet ( waar wij verder geen info van hebben) in te schatten hoe zwaar het is. Natuurlijk hadden we een kaart met gedetailleerde info over de Corfu Trail kunnen kopen. Maar wij dachten dat het op deze manier ook zou kunnen omdat de route wel goed is aangegeven.

Vlak bij het vliegveld van Corfu is een vliegtuig spotplek. Dit is een stenen brug over het water, waar ook een klein kerkje omgeven door water ligt. Hier gaan we naar toe, en dat is een goede beslissing. Het is hier mooi, er is veel te zien.

Pontikonisi Beach bij het vliegveld. Spotplaats voor vliegtuigenKlooster bij Pontikonisi Beach bij het vliegveldKlooster bij Pontikonisi Beach bij het vliegveld

Klooster bij Pontikonisi Beach bij het vliegveld

We gaan eerst tijdje op de stenen bank zitten om vliegtuigen te spotten. Mooi gezicht om ze zo aan te zien komen en landen, we zitten er vlak bij.

Pontikonisi Beach bij het vliegveld. Spotplaats voor vliegtuigenPontikonisi Beach bij het vliegveld. Spotplaats voor vliegtuigenPontikonisi Beach bij het vliegveld. Spotplaats voor vliegtuigen

IMG-20231012-WA0014

Als we hier verder lopen zien we dat er nog een korte wandeling loopt, laten we dat dan nog maar doen. Komen ook langs een oud kerkje

Oud vervallen kerkje tijdens de wandeling

Oud vervallen kerkje tijdens de wandeling

De wandeling is niet zo bijzonder maar we komen aan onze kilometers vandaag. Nog even lekker zitten op een terrasje met uitzicht

Pontikonisi Beach bij het vliegveld. Spotplaats voor vliegtuigen

Op de terugweg langs de supermarkt voor de allerlaatste boodschappen en tegen 16.00 uur zijn we weer bij het appartement. Heerlijke dag gehad.

Als Ruud gaat koken ga ik inpakken. We hebben morgen tijd genoeg, vliegen om 11.25 uur, dat is een mooie tijd. Vanavond nog een wijntje drinken op de vakantie en dan is het alweer voorbij.

Temperatuur 26 graden licht bewolkt