Dag 04. Maandag 09 Oktober. Achillion en de kliffen van Akra Drastis. Noord West kant

9 oktober 2023 - Afionas, Griekenland

Vandaag hebben we bedacht dat we het wat rustiger aan willen doen. We gaan eerst naar het Acchilion. Dit was het paleis van keizerin Sissy van Oostenrijk. Op dit moment wordt het gerenoveerd en zijn alleen de tuinen te bekijken. Entree is nu € 5. Het paleis is een minuut of 20 lopen van ons appartement. Eerst de trappen op

Trap naar Achillion

Boven wandelen we een tijdje in de tuinen, er is niet zo veel toegankelijk dus we hebben het vrij snel gezien. Maar wel mooi om een indruk te krijgen van het paleis en de tuin.

AchillionAchillionAchillionAchillion

Uitzicht over Corfu

Achillion

We wandelen weer terug naar ons appartement, zien onderweg een vogelverschrikker in een klein bloemenperkje. Hier komen we iedere dag met de auto langs, was nog niet opgevallen.

Vogelverschrikkers ergens onderweg

Eerst koffie en daarna op pad om naar de kliffen van Akra Drastis in Afionas te gaan. Dit ligt aan de Noord West kant van het eiland dus we steken dwars over.  Onderweg naar de supermark voor broodjes en beleg. De navigatie stuurt ons door de kleinste straatjes i.p.v. de grote weg te volgen, Ruud in niet blij ( voorzichtig uitgedrukt 😃)   Maar uiteindelijk komt alles goed en zijn we de drukte uit en rijden weer een mooie rustige weg. Omdat we het eiland nu dwars oversteken geen zeezicht maar veel groen en kleine dorpjes. Altijd leuk.

Rond 13.00 uur zijn we in Afionas, een heel klein toeristisch dorpje. Hier moet de auto worden geparkeerd, verder moet je lopen. Er zijn verschillende parkeerplaatsen de auto mag niet langs de kant van de weg worden geparkeerd. Kost € 5 dus dat valt nog wel mee. Verder de nodige restaurants en winkels. Als we het dorpje uitlopen richting het pad naar de kliffen eten we eerst ons broodje en genieten van het mooie uitzicht.

En tot zover het plan om het rustig aan te doen vandaag.............Voor de zekerheid had ik wel mijn wandelschoenen aangedaan en dat was niet overbodig. Het 1e deel van het pad loopt lekker

De kliffen van Akra Drastis bij Afionas

Maar gaat al snel over in een vrij steil rots pad naar beneden. We lopen in de volle zon, na 3 kwartier afdalen komen we bij een uitkijkpunt ongeveer halverwege. Het is echt prachtig, hier blijven we een tijdje genieten

De kliffen van Akra Drastis bij AfionasDe kliffen van Akra Drastis bij Afionas

De kliffen van Akra Drastis bij Afionas

Je kunt nog verder afdalen tot aan het strand en ook naar de andere kant van het water lopen. Dat is vast erg mooi maar gaan we niet doen. Het steile rotspad moeten we natuurlijk ook weer omhoog. Rustig aan naar boven! Onderweg komen we mensen tegen op badslippertjes en zelfs een man met een baby in zijn armen. Waar begin je aan? Eerlijk gezegd ben ik blij als we weer boven zijn het was een stuk zwaarder dan gisteren. In de info die ik over dit gebied heb gevonden staat wel dat er een wandelpad is, maar niet dat je zover afdaalt. Maar het was de inspanning wel waard. Boven koffie gedronken met uitzicht de andere kant op, ook erg mooi.

De kliffen van Akra Drastis bij AfionasDe kliffen van Akra Drastis bij Afionas

Onderweg naar het appartement boodschappen gedaan en tegen 17.00 uur zijn we terug. Eerst maar eens douchen, lekker fris worden. Verder doen we niet veel meer vandaag.

Temperatuur 28 graden en onbewolkt.