Zondag 7 oktober Mueller State Park

7 oktober 2018 - Cripple Creek, Colorado, Verenigde Staten

Hotel in Cripple Creek                                                                                                      Gereden 66 mijl / 105 km                                                                                        Temperatuur -1 nacht 7 overdag

Cripple Creek is een klein plaatsje dat ligt op bijna 10.000 ft / 3.300 meter. We hadden nog geen duidelijke planning voor vandaag, genoeg te doen maar we wilden niet zo ver rijden. Vlak bij Cripple Creek ligt het Mueller State park, omdat dit ook zo hoog ligt twijfelden we of we daar zouden gaan wandelen. Maar vanochtend scheen de zon  het is wel koud maar we wagen het erop dus alles voor een lekkere lunch mee en gaan. Omdat het weer alle kanten op kan nemen we ook mutsen, handschoenen en sjaals mee. Om 09.00 uur zijn we al bij het park en gaan eerst naar het visitor center voor info, we willen een paar uur wandelen maar wel met uitzicht. De parkranger heeft een aantal wandelingen op een routekaartje aangegeven en die gaan we lopen. Vrijwel meteen als we in het park zijn staat een reebok langs de kant van de weg. Heel rustig om zich heen te kijken en te eten

Reebok in Mueller State Park

Het is een prachtig park helemaal in herfstkleuren met kilometers aan wandelpaden,  mountainbike routes en routes voor paarden.Er is ook een grote campground, de plekken zijn ruim met veel schaduw. We beginnen met de eerste trail deze heeft een hoogteverschil van 60 meter loopt eerst door het bos en eindigt bij een uitzichtpunt. Super wandeling omdat de zon schijnt krijgen we het steeds warmer. De jas gaat uit en weer aan als we weer in de schaduw lopen.Tijdens het lopen kreeg ik het wat zwaar maar dat is logisch als we zo hoog zitten. Na ongeveer 1,5 uur zijn we terug bij de auto de volgende trail is een stukje verderop. Deze loopt eerst door het bos en dan door de weilanden met een hoogteverschil van 100 meter. Vrij zwaar zeker omdat we al 1,5 uur hebben gelopen maar absoluut de moeite waard. Over deze trail doen we 2 uur en dan hebben we in totaal bijna 10 km gelopen. Bij de auto ( dan is het al bijna 13.00 uur )gaan we eerst maar eens rustig lunchen, onderweg hebben we wel fruit gegeten maar we hebben nu toch wel trek. De ranger had nog wat kleine wandelingen naar uitzichtpunten aangeraden maar ik heb genoeg gewandeld vandaag!

Mueller State Park

Het is te vroeg om al naar het hotel te gaan, een half uurtje rijden ligt het Fossil Beds and Petrified Forrest NM. Daar gaan we nog een kijkje nemen, maar als we er zijn valt het erg tegen. We lopen even rond en beslissen dan om toch naar het hotel te gaan en vanmiddag te gaan lezen. We hebben zelfs nog  koffie gedronken in het zonnetje.

Vanavond weer in Cripple Creek eten en morgen op naar het volgende hotel in Aspen

1. Zus en Frits:
    8 oktober 2018