Dag 1 Donderdag 7 maart van Amsterdam naar Chicago

7 maart 2019 - Schiller Park, Illinois, Verenigde Staten

Mooi zicht vanuit het vliegtuig

De wekker op 06.45 uur gezet, we gaan met de shuttle van 07.20 uur naar Schiphol. Uiteraard zijn we ruim voor die tijd wakker en na een douche en een beker koffie zijn we klaar voor de reis. Koffers inleveren en door de douane gaat soepel, nu eerst maar eens rustig ontbijten. We vertrekken van gate G14 dit is een tijdelijke hal. Het vliegtuig is niet aan de gate gekoppeld we worden met een bus naar het vliegveld gebracht, dat hebben we op Schiphol nog niet meegemaakt. Vertrektijd is 11.00 uur en het is een vlucht van 08 uur en 20 minuten. Om 13.00 uur plaatselijke tijd landen we na een zeer voorspoedige vlucht in Chicago. En........binnen 50 minuten staan we buiten! Dit hebben we nog nooit meegemaakt, geen rijen bij de douane,  maar onszelf aanmelden bij de " douanedesk" Gaat supersnel, de koffers lagen ook al vrijwel meteen op de band. We hadden geen zin in de soms lange wachttijd voor de gratis hotelshuttle, met een taxi naar het hotel gegaan. Voor US 30 ( 15 per stel) binnen 10 minuten in het hotel. En daar stokte de voorspoedige reis voor Alwie en Agnes, het hotel had geen reservering voor hun. Uiteraard hadden ze wel een voucher, maar er was volgens de receptioniste geen reservering dus ook geen betaling ontvangen........dus geen kamer. De reisorganisatie in Nederland is nu niet meer te bereiken dus ze hebben een kamer geboekt en betaald. Een mail naar Nederland om uit te leggen wat is gebeurd en dan komt het vast wel weer goed. Koffers op de kamer en eerst naar de telefoonwinkel. Vorig jaar hadden we voor US 60 een maand onbeperkt internet en bellen inclusief telefoon. Dit jaar kost het US 75 maar het is wel fijn om zelf internet te hebben. Natuurlijk hebben we niet overal bereik maar dat geeft niet. Bij de Aldi water, frisdrank en bagels voor morgenmiddag gehaald, en bij de liquor store een fles wijn voor vanavond. We zien wel hoe lang we het volhouden waarschijnlijk liggen we na 1 glas al te slapen! In de bar van het hotel gaan we eten, daarna naar de kamer. Morgenvroeg om 05.00 uur op de bus komt al om 06.00 uur dan kunnen we misschien nog eerst ontbijten. Al met al een lange dag maar wel een heel voorspoedige reisdag.

Overnachting Comfort Suites O Hare. Temperatuur min -5 max 2

1. Herminet en Anja:
    8 maart 2019
    De reis kan beginnen. Geweldig. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Heel veel plezier en geniet ze.
  2. Ina:
    8 maart 2019
    Dat ging allemaal snel! Waar hadden ze het hotel geboekt? Wij hebben dit een keer meegemaakt met Expedia waar we nu ook hebben geboekt, anders bel ik ze nog even voor we weg gaan.