Dag 14 woensdag 20 maart Joshua Tree NP

20 maart 2019 - Joshua Tree, California, Verenigde Staten

Vannacht weer op een mooie freecamp plek gestaan. Voor we gaan eerst in de omgeving nog wat ronddwalen en foto's maken, het is hier mooi. Aankomende nacht gaan we aan de noordkant staan, de weg dwars door Joshua Tree is ongeveer 50 mijl / 80 km en in de noordwest kant van het park is het meeste te zien. Via de zuidingang gaan we richting het visitorcentrum, onderweg zien we al heel wat mooie bloemen. Even gestopt, maar we hebben het idee dat het mooiste nog moet komen. Bij het visitorcenter een plattegrond met wandelingen gehaald en nagevraagd waar we het beste naar toe kunnen voor de wildflowers. Dat blijkt dus de weg te zijn die we net hebben gereden! OK, 1 camper laten staan en we keren weer om. Nu stoppen we regelmatig en dwalen tussen de bloemen rond. Het is inderdaad erg mooi, we zijn bevoorrecht dat we dit mee mogen maken. Een " superbloom" als dit komt maar af en toe voor. Ik heb ook nog een filmpje gemaakt maar zelfs dat brengt de pracht van de omgeving niet over.

Wildflowers bloeien in Joshua Tree NPWildflowers bloeien in Joshua Tree NPWildflowers bloeien in Joshua Tree NPWildflowers bloeien in Joshua Tree NP

We brengen vandaag meer tijd in het park door dan we hadden gedacht, eind van de middag zijn we bij Joshua Tree North BLM. Het is maar goed dat we daar overnachten, alle 8 campgrounds in het park zijn vol. Deze kun je niet reserveren, dus dan moet je daar echt rekening mee houden en zorgen op tijd te zijn. Nu maakt het niets uit, er is heel veel ruimte op deze plek, zo'n 8 mijl / 13 km van de ingang van het park.

Joshua Tree North BLM

Overnachting: Joshua Tree North BLM , kosten $ 0. Gereden 83 mijl / 133 km. Temperatuur min 06 max 18 bewolkt

1. Johan & Yvonne:
    21 maart 2019
    Goh wat mooi die bloemen