Dag 17 zaterdag 23 maart van Boron via Red Rock Canyon SP naar Panamint Springs

23 maart 2019 - Panamint Springs, Verenigde Staten

Selfie😀

Vandaag gaan we naar het relatief onbekende Red Rock Canyon State Park in Californie, vanuit Boron ongeveer een uurtje rijden. Er is niet zo heel veel over dit park te vinden, maar dit wel:  " Geniet van de prachtige vormen en heldere kleuren van deze canyon. Ooit leefden in dit gebied de Kawaiisu-indianen. Ze lieten petrogliefen achter in het El Paso-gebergte. Wanneer het in de winter veel geregend heeft, ontstaan in het park prachtige bloemen. De combinatie tussen woestijnlandschap, planten en de bijzondere rotsformaties maken van het Red Rock Canyon State Park een unieke bestemming."  Vandaar dat we vanuit Joshua Tree NP eerst naar het westen gaan en daarna via Death Valley richting Las Vegas. En inderdaad, het is een prachtig park. Als we bij het visitor centrum aankomen is dat gesloten, buiten hangen wel wat plattegronden die je mee kunt nemen. Niet op schaal en behoorlijk onduidelijk. Aan een vrijwilliger vragen we waar we het beste kunnen gaan wandelen om de wildflowers te zien. Ze legt het wel uit maar het wordt er niet duidelijker op. Gelukkig had ik gisteren op de app All Trails al gekeken, dus we hebben een redelijk idee wat we willen lopen. Eerst Hagen Canyon Nature Trail, geen lange wandeling maar wel mooi, de rode rotsen met daarvoor de gele bloemen is een fotogeniek plaatje.

Red Rock Canyon SP in CalifornieRed Rock Canyon SP in Californie

Daarna de Red Cliffs Trail, die hebben we zelf nog wat verlengd. Ook deze is makkelijk, dat is ook wel lekker. Als we het park uitrijden is rechts nog een picknickplek, die had de vrijwilliger op de kaart aangewezen, anders hadden we die nooit gevonden. In een ander jaargetijde niets bijzonders maar nu velden vol gele bloemen, prachtig!

Red Rock Canyon SP in CalifornieRed Rock Canyon SP in Californie

Daar hebben we rustig rondgelopen en daarna in het zonnetje koffie gedronken en gegeten. Dat is het fijne van de camper😄 Door een schitterend maar desolaat landschap

Onderweg van Red Rock Canyon SP naar Panamint SpringsOnderweg van Red Rock Canyon SP naar

( zie het filmpje ) rijden we naar onze volgende overnachtingsplek. We komen door Trona in Sears Valley, daar is een borax fabriek. Hele stukken land zijn wit, een apart gezicht. Het dorp heeft zijn beste tijd gehad er is wel een school maar de supermarkt is dicht en heel wat huizen zijn verlaten en staan op instorten. Een beetje spooky.........

Ik had BLM land gevonden aan weerszijden van de Panamint Valley Road ( de weg van Trona naar Panamint Springs ) het is de bedoeling daarvandaan naar Death Valley te gaan. Maar op het hele stuk is geen camper te zien, we zijn al op de splitsing met de 190 naar Death Valley. Wat is wijsheid, als we niet hier overnachten moeten we door Death Valley rijden en hopen op een plek op een van de campgrounds. Een paar mijl terug hebben we een zandweg gezien en in de verte stond 1 camper. We rijden terug en gaan rechts de zandweg in, prima te rijden met de camper, hier gaan we staan. Een schitterend uitzicht, enig minpuntje is de wind. Dat is niet alleen vandaag zo over het algemeen waait het behoorlijk hard. Geen probleem we staan hier prima en hoeven morgen maar 55 mijl / 88 km tot Furnace Creek in Death Valley. In de loop van de avond buiten kijken, een schitterende sterrenhemel.🌠🌠🌠

BLM bij Panamint Springs

Overnachting:  zijweg van Panamint Valley Road ( vanuit Panamint Springs richting Trona ) , kosten $ 0. Gereden 150 mijl / 240 km. Temperatuur min 10 max 26 zon.

Er is hier geen internetverbinding we zijn echt " in the middle of nowhere" dus geen verslag met foto's. Dit staat later online