Dag 3 Zaterdag 9 maart van Terre Haute naar Claremore

9 maart 2019 - Claremore, Oklahoma, Verenigde Staten

Change of plans: de weersverwachting voor de komende dagen is niet best voor Memphis en Hot Springs. Wisselvallig en een paar dagen met veel regen. Voor vandaag in Memphis zware onweersbuien met harde wind en zelfs kans op een tornado 😣

Weersvoorspelling Memphis

Omdat we gisteren al verder zijn gekomen dan gedacht en Memphis nu nog maar 4,5 uur rijden is hebben we besloten om dat stuk toch maar over te slaan. Het heeft geen zin om in de regen in de camper te gaan zitten. We reserveren niets en hebben altijd een alternatieve route.Omdat we zo vroeg in het jaar gaan kan het met het weer alle kanten op. Nu rijden we 2 dagen tot Amarillo en gaan dan naar het zuid-westen. Omdat we door de jetlag toch vroeg wakker zijn hebben we afgesproken om 05.00 uur te gaan rijden. Klokslag 05.00 uur rijden we weg en na een kwartier is het 04.15 uur, we zaten precies op de tijdgrens. Nou ja dan komen we vandaag een aardig stuk richting Amarillo waarschijnlijk! Het gereedschapssetje van Ruud heeft al weer dienst gedaan. Het raam in de camper van Alwie en Agnes sloot niet goed en klapte open!! Met een vaart van 100 km een raam wat horizontaal staat terugdrukken is niet grappig. Agnes zat al op de bank omdat het raam gisteren al niet goed sloot en nu steeds klapperde. Gelukkig maar nu kon ze snel reageren. Onze handymannen hebben een haak verbogen en daarna de sluiting met tie- wraps vastgemaakt. Dat laat ( hopen we ) niet meer los. Het is een lange reisdag met in het begin harde regen.

We hoopten het slechte weer te ontlopen

Later wordt het wel droog maar waait het hard met soms onverwacht harde zijwind. De mannen moeten hard werken om het stuur recht en de auto op de weg te houden💪.

Overnachting: Will Rogers Downs KOA in Claremore, kosten $38. Gereden : 584 mijl / 934 km. Temperatuur : min 2 max 13