Donderdag 14 Oktober naar Heraklion

14 oktober 2021 - Kollivas, Griekenland

Vanochtend hebben we het heel rustig aan gedaan. Het regent als we wakker worden, de weervoorspellingen voor vandaag en morgen zijn wat slechter. Niets aan te doen. Ruud maakt ontbijt ( geroosterd brood met kaas en voor mij Griekse yoghurt met muesli ) koffie/ thee erbij en op ons overdekte terras kunnen we ondanks de regen buiten ontbijten. Aan het eind vd ochtend wordt het droog, we gaan naar Heraklion. De lucht is nog wel donker, regenjassen en petjes mee. In Heraklion miezert het een beetje, de temperatuur is goed, zo'n 23 graden. Vlak bij de haven kunnen we voor € 3 auto de hele dag parkeren. Eerst een koffie aan de haven en daarna wandelen we naar Koulés,  een fort in de haven van Heraklion.

Koules, fort in de haven van Heraklion

Het is omstreeks 1540 gebouwd door de Venetianen. Daarna richting het centrum met z'n kleine straatjes. Helaas begint het steeds harder te regenen en opeens is het noodweer: harde regen met onweer boven ons hoofd. Gelukkig kunnen we schuilen en duurt het niet zo lang.

In het centrum van Heraklion

Een groot deel vd middag rondgeslenterd en na nog een koffie bij de Starbucks gaan we terug .Als de bui voorbij is en de zon weer gaat schijnen is het ook meteen weer warm.

Haven van HeraklionHaven van Heraklion

Ook al was het niet zo'n best weer, het was toch een lekkere middag. Het onweer heeft zich verplaatst en hangt nu boven ons appartement maar net zoals vanochtend kunnen we toch onder de overkapping buiten zitten.

20211014_172122Regen en onweer boven ons appartement

Omdat er alleen maar mega-mokken voor de koffie in de kast staan hebben we 2 nieuwe gekocht. Meteen een leuk souvenir die blijven in de koffer altijd handig om mokken bij ons te hebben.

Nieuwe mokken😇

Ruud kookt vanavond, ik heb een makkelijke dag vandaag😇

Temperatuur: 23 graden met regen en onweer. Af en toe wat zon.

1. Herminet en Anja:
    14 oktober 2021
    Heel veel plezier, geniet er van. Heraklion is een mooie stad. Bekende plaatsjes.
  2. Jannie:
    14 oktober 2021
    Leuk om te lezen!
    Mooie dagen nog en ik duim voor beter weer😉