Vrijdag 15 Oktober naar Rethimnon

15 oktober 2021 - Réthimnon, Griekenland

Vannacht werden we wakker van onweer. Wow wat een noodweer, zeker een uur aan een stuk door donder en bliksem. Het leek weg te trekken maar kwam weer terug met harde wind en regen. Gelukkig zijn we geen van beiden bang voor onweer maar ik was toch wel blij dat ik in mijn bed lag en niet ergens buiten was🤭. De eigenaresse van het complex zei dat dit ongewoon heftig was, zijn ze hier niet gewend. Hebben wij weer......

De voorspellingen voor vandaag waren niet zo goed, 81% kans op regen maar dat was blijkbaar in de nacht al gevallen. Toen we wakker werden scheen de zon en was het licht bewolkt. Heerlijk buiten ontbeten, dat is toch echt genieten. Na het ontbijt nog een kopje koffie en bedenken wat we gaan doen vandaag. We zijn het al snel eens, Rethimnon wordt het. Mocht het dan toch een regenachtige dag worden kunnen we beter in een stad zijn. Het is 75 km en de weg gaat volledig langs de zee, prachtig uitzicht zo.

Onderweg van Heraklion naar Rethimnon

Onderweg van Heraklion naar Rethimnon

Rethimnon is een positieve verassing, wat een prachtige stad. Als we de stad inrijden komen we meteen op de boulevard, een paar kilometer lang met mooie cafés en restaurants.  Dit is het wat duurdere deel waarschijnlijk, ziet er sfeervol uit. Het is gezellig druk, de auto kunnen we al snel kwijt bij de jachthaven. Net als gisteren zijn we voor  € 3 de hele dag onder de pannen.

Haven van RethimnonTerras aan de haven van Rethimnon

Ook Rethimnon heeft een fort en een oude binnenstad, eerst de stad maar eens verkennen. Wat een leuke sfeer, leuke winkeltjes en uiteraard heel veel terrassen

Oude stad in Rethimnon

Oude stad in Rethimnon

Langs de zee loopt een promenade naar het oude fort ook hier weer mooi uitzicht

Langs de zee in Rethimnon

Langs de zee in Rethimnon

Bij een bakkerij hebben we lekkere broodjes gehaald die we op een mooi plekje opeten, heerlijk zitten met een mooi uitzicht. Daar kan geen terras tegenop 😉

20211015_140807

De laatste jaren gaan we niet meer zo vaak naar een stad, ik heb er al snel genoeg van. Zeker als het erg druk is. Maar dat heb ik vandaag niet gehad, het is geen grote stad maar zeker de moeite waard.

Af en toe regent het een beetje maar verder geen last van gehad, prima zo. Op de terugweg nog wat boodschappen en tegen 18.00 uur zijn we weer terug. Vanavond een simpele maar lekkere maaltijd: zalm met salade en brood met pesto.

20211015_181752

Het was weer een heerlijke dag.

Temperatuur 23 graden met af en toe lichte regen.