Dag 14. Vrijdag 23 Juni van Fengersfors naar Henan

23 juni 2023 - Henån, Zweden

Vanmorgen op tijd vertrokken, eerst langs de bakker voor nog zo'n lekker brood. De bakker is nog niet open maar ze zijn wel aan het bakken. En we kunnen een brood kopen, het is zelfs nog warm. Lekker!

Eerst naar het aquaduct in Håverud, onderdeel van het Dalsland kanaal en een opvallende verschijning in het landschap. Waar een spoorbrug en een brug voor auto’s een diepe kloof overbruggen loopt ook een stalen aquaduct, in 1860 gerealiseerd om de hoogte en de waterval te overbruggen. Spectaculair hoe hoog de verschillen zijn die de sluizen moeten overbruggen en hoe smal de vaargeul. En omdat we zo vroeg zijn is er nog helemaal niemand en kunnen we rustig rondkijken.

Aquaduct en de sluizen van HaverudAquaduct en de sluizen van HaverudAquaduct en de sluizen van HaverudAquaduct en de sluizen van HaverudAquaduct en de sluizen van HaverudAquaduct en de sluizen van Haverud

In Trollhattan had ik een camperplaats aan de sluis gevonden. Die zagen we wel zitten, maar toen we aankwamen waren de plekken direct aan het water met uitzicht bezet. Nog wel andere plekken vrij maar zonder uitzicht en het leek net een parkeerplaats. Nee, dit is het niet. Op de Park4night app een paar andere plekken gezocht. Nog 1 wat het absoluut niet was, maar de laatste is top. Het is pas 13.30 uur en we hebben een mooie plaats aan de jachthaven. Eerst maar eens lunch en dan een wandelingetje door de jachthaven en het dorpje. We staan hier mooi, morgen gaan we een pad wat hier loopt wandelen. We blijven hier 2 nachten.

Het lijkt wel vakantieJachthaven HenanJachthaven Henan

Gereden : 180 km. Temperatuur 21 graden en volop zon. Overnachting Henan Stallplatz in de jachthaven.

Jachthaven HenanJachthaven van Henan

SEK 190 /€ 16  Mogelijkheid lozen / vullen water en toiletcassette en electra. Verder geen voorzieningen.