Dag 7 woensdag 13 maart van Willcox naar Saguaro NP Oost

13 maart 2019 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Het viel reuze mee met het weer vannacht, wel regen maar geen wind. Er is een slecht weer waarschuwing afgegeven voor het centrale deel van Amerika, een serieuze winterstorm met waarschuwingen voor een orkaan, sneeuwstormen en overstromingen. Het stuk wat wij in eerste instantie zouden rijden heeft daar ook last van, we zijn nu extra blij dat we de route omgegooid hebben!! Dat is wel de reden dat het weer in Arizona ook wat slechter is.

Vanuit Willcox is het maar een uurtje rijden naar Tucson, we gaan naar een gewone camping. De tanks moeten worden geleegd / gevuld en er moet een wasje worden gedraaid. Wel wat vroeg in de reis maar de komende dagen staan we freecamp of op een natuurcamping dus dan kan het niet. Op iedere camping is gelegenheid om te wassen en te drogen, dat is ideaal.

Wasruimte op de camping

Vandaag staat Saguaro oost op de planning, daar is een 8 mijl lange rondweg met uitkijkpunten en een paar korte wandelingen. Helaas is deze weg niet zo geschikt om met een camper te rijden. De weg is prima maar de parkeerplaatsen zijn klein en al vol. Nergens gelegenheid gehad om te stoppen.........dat is balen! We maken het rondje af en gaan terug naar de camping. Morgen gaan we naar de westkant van Tucson er komt nog genoeg gelegenheid om mooie wandelingen te maken. De huishoudelijke taken worden gedaan, nog even naar de Walmart ( voor wasmiddel maar toch weer meer gekocht uiteraard ) en dan nog een stukje lopen in de omgeving van de camping.

Verder een rustige avond.

Overnachting:

Overnachting camping bij Saguaro OostOvernachting: Cactus Country RV Resort in Tucson een paar mijl voor de ingang van het park, kosten $ 35. Gereden 70 mijl / 112 km. Temperatuur min 1 max 13 bewolkt

1. Johan & Yvonne:
    14 maart 2019
    Idd hopen op beter weer maar hier is het ook helemaal niks hele dagen regen
    Wat een joekels die cactussen.Nou veel plezier nog allemaal.