Dag 8 donderdag 14 maart Tucson en omgeving. Downtown Tucson

14 maart 2019 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Vanaf nu zijn de lange reisdagen voorbij, de komende dagen blijven we in de omgeving van Tucson. Vandaag willen we naar het historische deel van Tucson,  bij het Tucson Confention Centre ( TCC ) aan W Cushing Street parkeren we de campers voor $ 6. Het is een half uurtje lopen naar het historische deel. Aan de overkant van de parkeerplaats is de brandweerkazerne. Alwie, als vrijwillge brandweerman, wil natuurlijk even kijken. De jongens gaan naar binnen en komen even later terug : of Agnes en ik ook een rondleiding willen. Tuurlijk willen we dat. We krijgen een uitgebreide rondleiding, er wordt van alles verteld, we mogen boven kijken waar de mannen die 24 uurs dienst hebben blijven. Heel leuk, we zijn zeker een half uur binnen geweest.

Brandweer Tucson

In Tucson een paar uurtjes rondgelopen, uiteraard koffie gedronken en daarna door.

Muurschildering in Tucson muurschildering in het historische deel. Daar zijn heel wat mooie muurschilderingen te vinden.Muurschildering in Tucson

Onze volgende overnachtingsplek ligt aan de westkant van Tucson, ook weer gevonden via http://www.campendium.com. In de loop van de middag staan we en voor het eerst kunnen de stoeltjes naar buiten en moet zelfs het zonnescherm uit. Het is maar 15 graden, maar de zon schijnt en we zitten uit de wind dus het voelt veel warmer. Super😃

Overnachting Snyder Hill BLM ten westen van Tucson

Overnachting: Snyder Hill BLM , kosten $ 0. Gereden 30 mijl / 48 km. Temperatuur min 3 max 15 met zon, geen wind

1. Ina:
    15 maart 2019
    Weer een mooie overnachtingsplek, thnx voor de tips👍