Dag 13 dinsdag 19 maart Saguaro NP naar Joshua Tree NP

19 maart 2019 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

In onze oorspronkelijke planning hadden we bedacht om vanuit Saguaro NP naar Roosevelt Lake te gaan, daar een paar nachten te staan en dan via Sedona naar Death Valley en uiteindelijk Las Vegas. Maar.........dat was de oorspronkelijke planning.......Alwie wil graag naar Joshua Tree NP, dus hebben we de route ( weer )aangepast. Gisteren spraken we een ranger en het blijkt dat de woestijnen in Californie volop in bloei staan. Daar hadden we ook al wat over gelezen, dus we passen de route nog weer aan. Eerst een paar dagen Joshua Tree NP, dan Red Rock Canyon State Park ( californie ), Death Valley NP, Red Rock State Park ( Nevada ).Het kan natuurlijk nog wijzigen 😂😂. Als het goed is kunnen we in al deze parken de wildflowers zien bloeien.

Aan de westkust van Amerika kenmerkt de lente zich doorgaans door een paar bescheiden bloemetjes en wat plukjes vers gras tussen de stenen van de het vaak woestijnachtige landschap. Maar afgelopen maanden heeft het (veel) meer dan normaal geregend, waardoor de de lente zich nu openbaart in een ‘superbloei’ van kleurrijke velden.

Voor we gaan nog een keer dumpen / vullen de komende nachten weer freecamp. Bij de zuid ingang van Joshua Tree mag je links en rechts van de weg staan.

Onderweg nog maar weer eens boodschappen doen, aanvullen voor de komende dagen. We weten nog niet zeker of we 3 of 4 nachten bij Joshua Tree willen blijven dus houden we rekening met 4

Onderweg van Saguaro NP naar Joshua Tree NPkoffiepauze

Een telefoontje van ICS, de  creditcardmaatschappij: de card van Ruud is ( weer ) geskimd. Dat hebben we al eerder meegemaakt, maar toen waren we al thuis. De card wordt nu gedeeltelijk geblokkeerd kan alleen nog worden gebruikt met chip in combinatie met een pincode. Kaart door een kaartlezer halen en tekenen kan niet meer omdat de magneetstrip is gekopieerd. Als we terug zijn wordt de card helemaal geblokkeerd en krijgt Ruud een nieuwe. Prima we hebben ook mijn card nog, die gebruiken we in principe niet in Amerika maar zo hebben we altijd nog wat achter de hand. Op een of andere manier " ziet" de computer bij ICS een ongebruikelijk patroon en geeft dan een alarm. Goede beveiliging!

Onderweg zien we langzaam aan al de bermen in bloei staan het landschap begint te veranderen.

Onderweg van Saguaro NP naar Joshua Tree NP

Als we op de overnachtingsplek aankomen zien we ook al aardig wat bloemen in bloei staan. Voor het eerst deze vakantie drinken we samen een wijntje voor het eten. Het is gezellig, na het eten gaan we nog buiten met zn vieren van de sterren genieten en uiteraard nog een wijntje drinken.

Joshua Tree South BLM

Overnachting: Joshua Tree South BLM , kosten $ 0. Gereden 340 mijl / 544 km. Temperatuur min 13 max 27 zon