Dag 6 dinsdag 12 maart van White Sands naar Willcox

12 maart 2019 - Willcox, Arizona, Verenigde Staten

De foto's van gisteren staan nu op de goede datum bij het reisverhaal. Er staat ook een filmpje onder het tabblad video. Onder het tabblad foto's staan alle foto's per dag. Onder tabblad kaart kun je onze route bekijken.

Vannacht heeft het behoorijk geregend en gewaaid, Ruud heeft zelfs de slide-outs weer naar binnen gedaan. Maar het was lang niet zo erg als vorig jaar in Utah, toen schudde de camper echt heen en weer. Agnes en ik hebben toen geen oog dichtgedaan☺. Maar nu is het weer droog en zijn de wolken weggetrokken.We hebben geluk tot een uur of 12 blijft het droog, vanmiddag gaat het regenen en onweren. Nu schijnt de zon, eerst maar naar White Sands. De witte duinen bestaan uit puur gypsum ( gipskristallen ) met een totale oppervlakte van 710 km2. De harde wind die vrijwel altijd uit het zuidwesten komt, verplaatst de gipskristallen naar het noordoosten. Daar hebben zich de duinen gevormd, het duinenveld verandert nog steeds. Om 08.00 uur zijn we al bij het park het is nog heel rustig. Er loopt een 16 mijl lange rondweg door het park met op een paar plekken korte wandelingen en uitzichtpunten. Een prachtig park maar je moet wel op de wandelroute letten en daar op blijven. Door de harde wind waaien de markeerpalen om, je raakt snel de orientatie kwijt omdat alles om je heen wit is. Het zand waait vrijwel meteen over de voetstappen heen dus terugkeren is dan ook geen optie.

White Sands NMWhite Sands NM

Alwie en Ruud bij White SandsAgnes en Friedi bij White Sands

Rond 10.30 uur zijn we uitgewandeld, we gaan weer op pad richting Las Cruses, eerst koffie en de plannen voor vandaag bespreken. We rijden door tot Willcox en morgen verder richting Tucson. Net voorbij Las Cruses komen we op een stuk snelweg van 15 mijl waar wordt gewaarschuwd voor harde wind. Ook hier is het weer werken om de camper recht te houden, de wind komt van voren en dan ineens van opzij. Dat is altijd op dit stuk, er staan ook om de paar mijl waarschuwingsborden voor extreme wind en stofstormen.

Zandstorm bij Las CrusesOmdat slecht weer is voorspeld kiezen we voor een overnachting bij het Visitor Centre aan de rand van de stad. Er is zelfs een waarschuwing voor een winterstorm😣. Morgen zijn we in Tucson vanaf donderdag gaat de zon schijnen en loopt de temperatuur op naar ruim 20 graden. Zijn we toch al binnen een week in het gebied met mooi weer.

Overnachtingsplek van vandaag:

Overnachting bij Visitor Centre Willcox Arizona

Overnachting: Visitor Centre in Willcox, kosten $ 0. Gereden 263 mijl / 430 km. Temperatuur min 2 max 11 ( vanmorgen in White Sands 20 graden en zon )

1. Ina:
    13 maart 2019
    Mooie overnachting bij het meer, ik heb hem genoteerd👍 Op naar het mooie weer☀️