Dag 01. Vrijdag 6 Oktober van Rotterdam naar Corfu.

6 oktober 2023 - Achilleio, Griekenland

Gisteren heb ik tot 15.00 uur gewerkt en Ruud tot 16.00 uur. Koffer is al ingepakt en staat klaar, dus hup in de auto en gaan. Rondom Utrecht is het erg druk, maar het is natuurlijk ook in de avond spits. Ik moet er toch niet aan denken om iedere dag zo lang in de file te moeten staan. Onderweg bij de McDonald's gegeten en dan zijn we tegen 19.00 uur in het Fletcher hotel op het vliegveld. Heerlijk zo. Inchecken is ook al klaar, koffer naar de kamer en lekker een biertje/ wijntje in de bar. Een gezellige bar, goede muziek, goede sfeer.

20231005_20420320231005_204425

We moeten alleen lang wachten tot er iemand komt om de bestelling op te nemen. Na een minuut of 10 gaat Ruud eens even bij de receptie vragen. De serveerster werkt ook in het restaurant en loopt steeds heen en weer. Ze is erg druk!

Advies is om 2 uur voor vertrek op de luchthaven te zijn. We hoeven maar een klein stukje te lopen, 04.30 uur uit bed is vroeg genoeg. Voor de zekerheid zet ik het weksignaal op beide telefoons. Jaren geleden had ik de (toen nog) wekker niet goed gezet. Ruud werd gelukkig wakker anders hadden we het vliegtuig naar huis gemist. Sinds die tijd wordt 2x gecontroleerd of alles goed staat.🤣. Het is maar een paar minuten lopen naar de terminal. Koffer afgeven en om 05.20 uur zijn we al door de security. Zo snel is echt een record, 3 kwartier tussen uit bed komen en de hele procedure op het vliegveld achter de rug. Vliegen vanaf en overnachten op vliegveld Rotterdam is echt super.

Koffie en een ( zelf gesmeerd) broodje op de luchthaven en wachten tot we kunnen vertrekken.

De vlucht gaat voorspoedig en om 10.30 uur landen we al. In Griekenland is het een uur later, we vliegen maar 2 uur en 20 minuten. Als we de koffer hebben eerst even naar het toilet om ons om te kleden en de slippers aan. Het is al warm en het duurt nog een paar uur voordat we in het appartement kunnen. Dan is het wel lekker om de spijkerbroek en trui uit te doen. In ons vakantie tasje zitten nog steeds $ 42. Omdat het er niet naar uitziet dat we binnenkort weer naar Amerika gaan wisselen we die om voor Euro's. Zijn we € 34 rijker deze vakantie 😁

Om 14.00 uur kunnen we in ons appartement, het is maar een minuut of 20 rijden vanaf het vliegveld. Daarom gaan we eerst de omgeving een beetje verkennen en wat boodschappen doen, hebben we dat alvast binnen. De auto parkeren we bij de oude haven waar we ook koffie gaan drinken en een broodje eten. Daarna wandelen we wat rond maar we hebben eigenlijk niet zo'n zin. De omgeving kan ons ook niet zo bekoren. Voorraadje boodschappen en de navigatie richting het appartement. Veel smalle straatjes met grauwe beetje verwaarloosde huizen. Eenmaal de stad uit ziet het er al heel anders uit. Als we bij het appartement aankomen is het helemaal uitgestorven. Er hangt een briefje, het is overduidelijk naseizoen.

Het is naseizoen

Koffers uitpakken en koffie op het balkon met een super uitzicht.

Mooi plekje20231006_14582520231006_16331420231006_163631

Het zwembad ziet er niet zo aanlokkelijk uit, het water is helemaal groen. Jammer. ( is niet zo goed te zien op de foto)

20231006_163227

Na de koffie lopen we richting de zee. Het is niet ver maar HEEL steil. En dat moeten we straks ook weer omhoog.........maar niet zeuren dat is goed voor de conditie. Het water is super helder, erg mooi.

Heel helder water20231006_152612

Weer boven ( 2x gestopt onderweg) zien we nog een auto staan we zijn toch niet de enige gasten.

Het is tijd om lekker te relaxen. De witte wijn ligt al in de koelkast op ons te wachten. Beetje lezen, beetje dromen, heerlijk zo. Ruud kookt een lekkere pasta met mosselen en een salade. Genoeg voor 2 dagen, morgen makkelijk dus.

Temperatuur: licht bewolkt 26 graden