Dag 02. Zaterdag 07 Oktober. De zuidkust van het eiland.

7 oktober 2023 - Agios Georgios, Griekenland

Vanmorgen werd ik heel vroeg wakker, vanuit bed kan ik de zee zien en zag de zon opkomen. Prachtig! Daarna wel weer in slaap gevallen en om 08.00 uur zijn we opgestaan. Heerlijk op ons terras ontbeten, nog een kopje koffie en dan gaan we.

Vandaag willen we een stuk van de Corfu Trail lopen.Info over de Corfu Trail  Totaal ruim 200 km, verdeeld in 12 stukken.  Wij willen vandaag  starten bij Agios Georgios ( in het zuiden). We zien wel hoe ver we willen lopen, draaien ons dan om en dezelfde weg terug.

Eerst naar de supermarkt voor broodjes. Onderweg bedenk ik dat het morgen zondag is. Is de supermarkt dan wel open? Niet dus, nu moeten we meteen eten voor morgen halen. Maar omdat we geen zin hebben straks weer naar de supermarkt te gaan doen we dat nu meteen. Zijn een beetje aan het zoeken wat we dan zullen eten en langer bezig dan eigenlijk de bedoeling is. Met als gevolg dat het al bijna 12.00 uur is als we in Agios Georgios aankomen. Een behoorlijk toeristisch dorpje, veel Engelsen, het is druk aan het strand.

Corfu Trail in het zuid- westen20231007_132026

We zoeken de Corfu Trail en gaan op pad. Het is aangegeven met gele stippen. Het pad loopt door de duinen en door mul zand, wat zwaar loopt.

Corfu Trail in het zuid- westen

Het is ook warm, hebben we hier eigenlijk wel zin in? Nee dus😉 De omgeving is mooi daar ligt het niet aan maar na een uurtje besluiten we toch terug te gaan. Eerst ons broodje eten met een mooi uitzicht en dan draaien we om.

Corfu Trail in het zuid- westenCorfu Trail in het zuid- westenCorfu Trail in het zuid- westen

Weer in het dorpje drinken we koffie en gaan daarna richting appartement. Rond 15.00 uur zijn we terug en de rest van de middag lezen en relaxen. We eten weer pasta met mosselen.

De mensen die er gisteren waren zijn weg, we hebben nu echt het hele complex voor onszelf. Vanmiddag was er iemand aan het schoonmaken maar verder is hier geen personeel. Restaurant en bar zijn ook gesloten. Ik had wel verwacht dat het rustig zou zijn maar dit is wel heel stil. Dat is natuurlijk ook de reden dat het zwembad vol algen zit, de pomp is uit. Daar heb ik wel een mailtje naar Eliza was here over gestuurd. Baal er toch wel van dat we niet kunnen zwemmen. Het is een mooi zwembad en het is jammer dat we er nu niet in kunnen. Ik had op internet gezocht, algen in het water kunnen huid en oog irritatie veroorzaken. Even afwachten hoe ze reageren. Dat we hier alleen zijn is niet erg, dat maakt ons niets uit.

Temperatuur: 27 graden en onbewolkt.